tisdag 7 oktober 2008

Tisdag

God morgon alla glada :-D
Jag är en väldigt databeroende människa på alla sätt och vis, mest med tanke på mitt arbete då, men även för att vi inte har någon morgontidning (för långt till brevlådan för att orka på morgonen) och då finns ju ex DN på nätet. Sen har vi faktiskt - hör och häpna, ingen tv! Den gamla gick sönder i mars och vi har faktiskt inte haft tiden eller behovet av att köpa en ny. Men nu saknar jag den inte ens! Detta kan tyckas väldigt underligt i mångas ögon, att inte ha en tv, men gissa vad mycket man hinner med när man inte har det :-D
exempelvis att driva ett företag! Nåväl, när tv abstinensen blir alltför stor, det finns ju trots allt serier som jag saknar, så fungerar datorn och internet alldeles utmärkt för det med :)

Det här gamla bordet har jag fått av min mamma. Hon hade påbörjat en renovering av det för många år sedan men tyckte det blev så fint när det blev så här, och jag kan bara hålla med :) Detta kommer inte att målas utan behållas exakt så här slitet.

Här har vi Herr Athén igen, populärt motiv bland mina bilder :)


Detta får avsluta steg-temat för denna gång.
För de av er som undrade togs alla bilder med stegen och vikväggen under en och samma eftermiddag, när det inte regnade och stormade ;)

Hoppas det vackra vädret håller i sig, det bådar gott för nya härliga bilder!

ha en fin dag
/M

14 kommentarer:

  1. God morgon M

    Jag smakade lite på din frukost, blev så sugen när jag sitter här och jobbar. Å, vad skönt att inte ha någon TV, men si skulle jag inte ha det så blev min dotter helgalen. På hennes önskelista står en DVD överst. Ja mor och dotters intressen går inte alltid ihop.

    Den där vikvägen har jag sneglat på sen du öppnade för den är ju så läcker, men den passar tyvärr inte övrig stil i huset.

    Ha nu en fin dag själv.:-D

    SvaraRadera
  2. Glömde ju *säga* att bordet var fint precis som det är.

    SvaraRadera
  3. God morgon
    JAg skulle nog också klara mig helt utan tv, men nu har vi nog 4 i huset eller nåt... Men jag tittar sällan. Sitter oftare - och hellre framför datorn.
    Härliga bilder du tar! verkligen! Fixar du med dem i photoshop eller liknande, eller lyckas du direkt?
    kram

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Hemma hos mig är det ändå inte jag som håller i fjärrkontrollen, så då är det roligare att göra en bloggrunda vid datorn istället. Men tidningen är ändå något visst i pappersformat. : )
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. låter underbart att slippa tv..det finns ju annat att göra...hmm...vi försöker få in mera spel..det e såå roligt..det väcker en massa känslor..inte minst tävlingsinstinkten att vinna *ler*..vi har dock ingen stereo..vilket kan tyckas värre..nästa skäms att erkänna..men som sagt "allt" finns på internet..så man får sin dos av musik iaf..

    SvaraRadera
  6. Hej !!
    Josses,du far till och med en bild med dator,kaffe ,juice o dylikt att se bara sa lackert ut !!
    Allt annat ar ocksa maffigt.....
    Jag ar inte beroende av nat, men anvander allt : dator , tv,stereo,dvd,tidningar, telefon....
    Glomde jag na't ?
    Ha det bra,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  7. God förmiddag,
    Ja, idag blir det nog en härlig höstdag. Är ledig och ska ta mig en långprommis runt Brinnsvike med avslutningsfika på Ulriksdals slottsträdgårds cafe.Låter inte det skönt så säg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Jag menade ju Brunnsviken. Fingrarnaslant visst

    Lotta

    SvaraRadera
  9. Wow.. Jag gillar vikväggen :-D
    Ni är välkomna på middag NÄR som helst.. Skall ni neröver nåt så säg till! Skulle va jätte roligt att träffas igen. Nu har jag fått grejorna.. TACK! Jätte fina är SUPERNÖJD.. Har lagt in ett par bilder på dom men kommer att lägga in fler när de står på rätt plats .. Inredning av gästrum sker i morgon. Kramar från GBG

    SvaraRadera
  10. God kväll, blir det väl vid denna tidpunkt. Frukosten ser god ut :)
    Tror inte jag skulle klara mig utan TV något längre tag men man vet aldrig... har inte prövat. Väljer i alla fall det jag vill titta på och sitter inte och slötittar. Gillar ju datorn också så det blir en del tid framför den!
    Natti natti

    SvaraRadera
  11. Härlig frukost och stämningsfulla bilder! Tror det är första gången jag kommenterar...:)

    SvaraRadera
  12. Verkligen ett underbart bord... & vilka fina bilder på det :)

    SvaraRadera
  13. Jättefint var det, mammas bord! Nog skulle jag behöva kasta ut TV:n för att hinna med allt, men det är så skönt att sjunka ner framför den när man gjort det man ska... Är en soffpotatis i själen! Nu hindrar det ju inte mig från att skära ut schabloner under en hel film igår, som jag i och för sig sett förut :) Kram, Tina

    SvaraRadera
  14. Det är så härligt att du tar ut inredning och fotar ute. Mina bilder ute blir så fint ljus på.
    Kram Lotta

    SvaraRadera