onsdag 8 oktober 2008

Carpe Diem

Solen skiner i Stockholm idag, men i går morse när jag var ute med Nelson (vår hund)
var det så där disigt och dimmigt som nästan bara hör hösten till.

det är krispigt i luften och nästan magiskt...
ännu mer magiskt blir det om du spelar någon av de två musikstyckena till höger :)


...som förstärks med detta "troll-träd"



även skogen städas med lite skogsröjning och jag passade på att plocka hem mossa till mina julbilder :)

Assistent och promenadsällskap, Nelson :)

Det är vid dessa tillfällen man är glad att man har kameran med sig, att kunna fånga de dimmiga och magiska ögonblicken i skogen,
Carpe Diem!

/M

15 kommentarer:

  1. Ahh,vad magiskt fina bilder....
    Det ar detta jag saknar mest ifran Sverige...den underbara svenska naturen.....ah,vad jag saknar den....
    Rom ar ju inte riktigt samma sak...
    Tack for dessa fina bilder.....nu drommer jag mig bort lite.....inredning i all ara, men ibland ar naturen den allra vackraste "inredningen"
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  2. Ahh,vad magiskt fina bilder....
    Det ar detta jag saknar mest ifran Sverige...den underbara svenska naturen.....ah,vad jag saknar den....
    Rom ar ju inte riktigt samma sak...
    Tack for dessa fina bilder.....nu drommer jag mig bort lite.....inredning i all ara, men ibland ar naturen den allra vackraste "inredningen"
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  3. Hej söta Magdalena,
    Länge sedan jag tittade in till dig. Det har delvis berott på att jag inte klarade av att komma in med den personliga koden jag hade fått, del för att jag varit lite ämlig och känt mig klen. Fick ischias i 7 veckor! Nu ville jag kolla upp bland mina bloggvänner och ser till min glädje att du kommit tillbaka. SÅ GLAD JAG BLIR!
    Tack så mycket för att du inte har TV och morgontidning - som bla gör att du hinner med bloggeriet.

    Så vackra och finstämda bilder du tagit på promenaden med Nelson. Han ser verkligen fin och ståtlig ut på sin bild.

    Ha det nu så gott söta vännen och hoppas att affärerna går bra. Stor och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Helt otroligt fina bilder, försökte själv fånga dimman på sjön i morse med kameran. Dina bilder är sagolikt vackra, god fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  5. Oj, oj, så flotte høstbilder, Magdalena! Du er så flink til å finne vakre motiver! Høsten er helt ok når det er fint vær;) Tenker det er vakkert i Stockholm om dagen, ja. Fantastisk by!!! Har vært der et par ganger, men på sommertid.

    Ha en fortsatt fin uke!
    Klem Anette

    SvaraRadera
  6. Vilka underbart vackra bilder! Tack för att vi fick se dem här (och även lyssna).

    Hälsningar

    Annika

    SvaraRadera
  7. Oj, så fina bilder! Och Nelson... så ståtlig han är!

    SvaraRadera
  8. du har verkligen fångat hösten när den är som mest "trollsk", underbara bilder, att titta på om och om igen...TACK !!

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder...
    Tänk dig Varghunden på dom bilderna :-)))
    Saknar Stockholms skogarna :-(
    (Fast vi har ett par riktigt rejäla skogar här oxå, bara några minuter från hemmet, fast där vågar man sig ju inte ut, me alla vildsvin *gulp*)
    Puss & Kram
    Ser fram mot julbilderna så att jag kan shoppa ;-)

    SvaraRadera
  10. Nydelige bilder, eventyrstemning over de var det ja!

    SvaraRadera
  11. Hej dimmästarinnan.

    Vilka härliga höstiga och disiga bilder ifrån storskogen. Det är som mumma för själen, bilder att gå tillbaka till om och om igen.

    Härligt att se att assistenten ser pigg och glad ut efter som att han och du kommer att få slå in massa fina julpaket som vi i cyberrymden kommer att beställa.

    Snälla kan vi inte få se någon liten julläckerbit...
    jag är ju så nyfiken!
    Kram Marie =)

    SvaraRadera
  12. Underbara höstbilder! Du är en fantastisk fotograf.
    Hälsn Maud

    SvaraRadera
  13. Sitter på jobbet och kollar in dina vackra höstbilder! Man blir alldeles salig och vill inget annat än att lämna kontoret och ge sig uti vår sköna natur...

    Ha en härlig helg!
    Kram, Lena

    SvaraRadera
  14. Vilka fantastiska bilder! Det gör verkligen att man längtar ut.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  15. Otroliga bilder! Wow! Och så snygg hund:)

    Susanne

    SvaraRadera