måndag 13 oktober 2008

Stort tack till en stor blogg


En av Sveriges största inredningsbloggar med över en halv miljon besökare säger nu snipp snapp slut. Spets & Snor var en av de första bloggarna jag upptäckte juni 2007 och den som fick mig att upptäcka resten av bloggvärlden som gjorde att jag själv startade en blogg.

Nu har Helena som drivit bloggen till mångas stora gjädje så länge, tagit beslutet att sätta punkt och visst är det väldigt tråkigt, men jag har förstås full förståelse. Det kommer alltid till en punkt när man känner att det är dags att gå vidare eller att ägna tiden åt något annat.

Men få har som hon inspirerat så många till den vita och lantliga stilen och dessutom haft en underhållande ton i hela sitt skrivande, jag har skrattat så många många gånger :-D
Tack o lov så behåller hon den gamla blogg-adressen öppen så att man kan gå in och läsa om igen, kanske från början! :)

Tack Helena för all härlig inspiration och annat du delat med dig av!

För er som mot förmodan kanske missat denna blogg, gå in här och börja från början :)
Spets & Snor - den gamla
Spets & Snor på MAMA - den "nya"


/M


3 kommentarer:

  1. jo jag förstår henne oxå..man känner när det är "dags" att gå vidare..trist men glad för tiden hon var aktiv..
    ha det gott, ser framemot din jul på par courrier..
    kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hej !!
    Spets och Snor- bloggen var underbar och det ar trist att den inte finns langre,men allt har tyvarr ett slut, ibland for att kunna fa en ny borjan......vem vet ,jag har en kansla av att hon dyker upp nagon annanstans....nagon gang......vi far hoppas det......

    En eloge till dig som agnat ett inlagg at detta,det tycker jag var bra gjort !!

    Medan hostmorkret faller sa njuter vi av DIN underbara blogg,som ger oss inspiration,varme och en stor langtan till julen !!!
    Ha det bra,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  3. Ja, allt har sitt slut så även bloggar. Spets och Snor skrev rakt på sak utan kruseduller.Kommer att saknas utav många.

    Men det är DU som har fått mig att stanna,*hitta* och trivas i bloggvärden. Med dina underbara bilder, genomtänkta texter, värme och glädje som ger stor inspiration varje gång man tittar in. Måtte inte du också sluta.

    Soliga hösthälsningar Marie

    SvaraRadera