torsdag 30 oktober 2008

Once Upon a Time..

(klicka på bilden för att komma in)
När jag var i 27 års åldern hade jag en dröm om att öppna en leksaksbutik som man bara hittade i sagorna, ungefär som bakom ett skåp där man kom ut på andra sidan i en annan värld, lite som sagan Narnia.. Förstår ni vad jag menar...Jag ville hitta saker och ting man inte ser i vanliga affärer, som förr helt enkelt. Kanske lite romantiserande och en blandning av 1800-1900-tal.

Det är det jag försöker att hitta till PAR COURRIER och det tar sin tid. Vissa saker är så unika och ovanliga, och med det ibland väldigt dyrbara, men så fina att jag bara måste ge möjligheten att någon kanske, kanske vill ha och kan köpa just en sådan. Och när man hittar något man inte trodde man skulle finna på 2000-talet, ja då går det inte att låta bli. Jag kommer att fortsätta mitt letande efter unika saker till barnkammaren, butikens egna lilla sagovärld...
Jag samlar det finaste jag hittar ute i Europa och Sverige under
PAR COURRIER´s - Once Upon a Time


Barnkammaren är nu uppdaterad!

www.parcourrier.se

11 kommentarer:

  1. Guuuud vad fint...måste gå in och titta på en gång...du är så DUKTIG och tänk att du gör din dröm sann, UNDERBART!!!!

    Å, TACK söta du för ännu en award...blir såååå glad, du anar inte...HA EN UNDERBAR HELG VÄNNEN!
    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Halloj! Du jag lovar att du kommer att finna de där unika och ovanliga leksakerna...å när du minst anar.. ;)
    Kram Zinkbaljan

    SvaraRadera
  3. Stum, men jätte glad...! Tack snälla jag blir sååå glad, så att några små tårar trillar.
    Och du, du har med mer en råg gjord så att din dröm har blivit sann i din lilla sagovärld, som även är våran värld. (som tur är)

    Tack än en gång Kramar Marie

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅ tenk å la drømmen bli virkelig=) Helt nydelige ting=) Du er så fink=) Klem Kerstin

    SvaraRadera
  5. Vet du, jag har i hela mitt liv "letat" efter en sådan leksaksbutik!!! Har alltid tyckt att det borde kunnat finnas riktiga leksaker, rejäla saker från förr (kvalitetsmässigt och utseendemässigt)och jag visste precis vilken "känsla" man skulle få när man väl hittade den butiken! Ibland har det varit nära att en butik fått "godkänt" av mig men aldrig har det varit så självklart som med din butik! Jag förstår precis vad du menar med Narnia! Tack för att du förverkligar mina tankar i bild och realism! Tusen kramar!! /Titti

    SvaraRadera
  6. *hänger på dörren*
    & Väntar på julsakerna.. Du har verkligen lyckats att hitta guldkorn bland leksaker och framförallt.. du skapar stämmning i din nätbutik och det är en konst. Keep up the good work! Tack för Awarden, vad gullig du är!
    Skall be Dan att ge Ö en hint om blommor ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. ett tips: kurragomma.nu - där hittar du massa fina saker till en barnkammare. om du inte bor i borås kan du handla lite skaer över nätet, men tro mig - affären är värd ett besök!

    SvaraRadera
  8. Hej !!
    Helt underbara saker....de far en att dromma sig bort....verkligen...eftersom mina barn ar nastan tonaringar , sa far jag val handla till mig sjalv och sprida ut dem lite i hemmet, kanske....har redan en nalle som sitter pa sanggaveln......
    Ha en trevlig HALLOWEEEEN....!!!
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  9. Förstår precis vad du menar och jag ser fram emot att se ditt resultat av sökandet. Med lite spänning och nyfikenhet kommer jag att öppna dörren till din barnkammare. :)
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  10. Underbar häst! Den är sååå fin! Oj vad jag önskar den var min.

    Men det är nog en hoppsadel... eller allround, hihi, ...från en som har en dyrgrip till dressyrsadel i källaren. Kanske ska jag sälja den som en inredningsdetalj? :o)

    Iallafall... helt udnerbar häst! VILL HA!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  11. Oh..Det ser så mysigt ut!
    Jag delar din dröm om dessa vackra leksaker. Inget i världen kan bytas mot den magin som kringstrålar dem.
    Det är en sagokänsla över sådana och det är ju just det man vill ha både som liten och stor.

    Ha en trevlig vecka och glöm inte att stanna upp, än bara för en liten minut och njut av livet!

    /M som i Mica

    SvaraRadera