måndag 18 januari 2010

uppdatering av hallrenovering




Ps ni får ursäkta den dåliga bildkvalitén och den något gula känslan, men som sagt det är dåligt med dagsljus just nu och känslan för att fota "snygg-bilder" vill inte riktigt infinna sig i ett renoverings-kaos ;-)

Det blev vitt (stockholms-vit) på väggarna efter mycket om och men. När jag inte kan bestämma mig blir det vitt men när all inredning & "piff" till slut kommer på plats kommer det inte se lika kallt och tråkigt ut ;-) Vi provmålade 3 olika nyanser i sand/beige och grått men inget blev som jag hade tänkt det. Känns ändå befriande på något sätt med vitt, som en omålad palett att sätta tänderna i sedan :-)
I dag har vi haft en riktig grovrengöring av stengolvet i hallen med ett super-duper-medel och sedan ska alla fogar göras rent med fogtvätt mellan stenplattorna. Om jag själv hade fått välja stengolv så hade jag lagt in ett annat, men nu får man göra det bästa av det man har :-) Golvet kommer förhoppningsvis se som nytt ut. Som ni ser saknas det golvlister, taklister och dörrfoder, det kommer senare.




Vi har även bytt ut alla dörrhandtag till nya i mattborstad krom
(art.nr B 870, från Beslagsboden) Tidigare var det mässingshandtag.

På bilden under till vänster ser ni var den inbyggda garderoben senare skall byggas.


blivande skjutdörrar/garderob (fotat i byggaffären)Den kommer att bli 180cm bred x 60cm djup x 224cm hög (ända upp till tak) Högra bilden visar den vita skjutdörren av märket INARIA (2st) som ska införskaffas, de tar tyvärr 4 veckor att få hem detta så det kommer att ta ett tag innan vi kan bygga den. I taket blir det nya takspots av märket Lirio från Philips , riktigt tuffa takspots som ska sitta där det nu bara hänger bygg-glödlampor. Visar det senare...nästa gång jag visar hallen hoppas jag att lite mer saker har kommit på plats!
(ps ni får ursäkta bildkvalitén och den något gula känslan, men som sagt det är dåligt med dagsljus just nu)

*allt måleriarbete är utfört av Lars Lindgren Måleri*

3 kommentarer:

  1. WOW, så snyggt det blir!
    Förstår att du längtar efter att få allt färdigt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det ser så fräscht ut! Ska bli superkul att se hur du stylar till det! Tittar in igen! Annika

    SvaraRadera