lördag 2 januari 2010

övre hallen

I vår hall på övervåningen har en tillfällig tavelvägg med lister kommit upp. Tillfällig för att även denna hall skall genomgå en renovering så småningom.

Ett blandat collage av vitt & svart, bokstäver och tavlor. Som man kan ändra ofta om man vill, ta bort eller lägga till. Tidigare har jag haft böcker här och kanske får jag ett färgfnatt i vår och ändrar alla motiv till glada färger, vem vet :-)

Varför det ska renoveras? Vi skall byta trappräckena som inte syns i bild så småningom samt riva ner tapeterna och spackla upp nya släta väggar, byta lister och lite annat. Och när det är klart blir det något annat vid och på denna vägg..

3 kommentarer:

  1. Visst har vi härligt väder,så vackert krispigt skönt.
    Målare låter trevligt funderar på mitt sovrum...
    Tavellister är inte dumt alls.
    Håller med om att det är skönt att allt återgår till det vanliga.
    Så nu i trettonhelgen som kommer åker allt ner i *din stora kartong* igen.
    Önskan om ett nytt härligt 2010 till dig och dina två kära män.
    Kramar Marie!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Enkelt och stilfullt, och som sagt fiffigt att kunna ändra efter behov. Apropå hall och tavellist så har jag precis lagt in bilder i min blogg på vår hall med den nya fina "Welcome" skylten från PAR COURRIER som jag fick innan jul... :-) Den är sååå fin! *supernöjd*

    God Fortsättning! /Elin

    SvaraRadera
  3. en liten hilsen fra norge!

    såååå fin gang! lekkert med kontrastene hvitt/sort!
    du har en utrolig flott hjem!
    ha en fortsatt fin lørdagskveld!
    mvh jeanette

    SvaraRadera