lördag 15 augusti 2009

Musei Civici di Como

När jag vandrade runt i staden Como och fotograferade fasader så hamna vi av en slump utanför stadens historiska museum, så dit gick vi in :) Dom hade en väldigt vacker innergård med denna helt fantastiska trappa!




Sagolikt vacker trappa, vilket arbete! Trappen kändes nästan lite bortglömd för det såg inte ut som den togs om hand, som om tiden på något sätt hade stannat...man kan nästan fantisera om vilka vackra festligheter som har tagit plats där för kanske 200 år sedan..
(klicka på bilderna för att se dom större)
Tjingeling :)

9 kommentarer:

  1. SAGOLIKT VACKRA BILDER!!!

    otroligt inspirerande miljö!!!

    ~~Trevlig Helg~~
    ♥Mamma Millan♥

    SvaraRadera
  2. Magiskt! Som en saga! Tänk vilket arbete som ligger bakom! Går inte att jämföra med dagens byggnadsverk!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vill bara säga att jag gillar Din sinnliga & sköna blogg, och Ditt inslag idag fick mig att tänka på Askungen....

    Har Du lust att vara med och tävla på min blogg, så är Du välkommen. Jag lottar ut priser från Lisa & Smällkaramellen, som jag tror att Du kommer att gilla!!

    Trevligen från Agneta, mitt i Österlens-spenaten

    SvaraRadera
  4. Helt fantastiskt vackar. SKulle kunna sitta och titta på den i timmar.
    /VImsingen

    SvaraRadera
  5. Vet inte vad jag ska skriva, jo det får bli ordet Underbart!
    Vilken byggnads konst.
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  6. Så vakkert, så vakkert............

    SvaraRadera
  7. Så fint och sagolikt vackert! Trevlig söndag!

    SvaraRadera