tisdag 11 augusti 2009

Lago di Como I

Detta var synen som mötte mig när jag vaknade i fredags morse, rätt trevligt :)
Vi flög till Italien på torsdag kväll och genom en vän till min man, vars familj har ett sommarhus (!) i Lago di Como tillbringade vi 2 nätter i deras hus i den lilla byn Torno utanför Como stad vid denna underbart vackra sjö som ligger ca 1.5 timmar med bil utanför Milano.

(att tilläggas är att denna sjö är väldigt stor, som Vättern ungefär fast i en Y-form och många mindra byar ligger längs hela sjön, och man är bara några få kilometer från gränsen till Schweiz)



jisses, vad skulle man inte göra för att få ha det så här! En hel takvåning fick vi för oss själva med en egen tak-terass att blicka ut över sjön, jag ville verkligen inte åka hem..
Det vita grannhuset man skymtar bakom träden tillhör en av Berlusconi´s vänner, jag kände mig nästan som en paparazzi när jag stod ute på terassen och tog det kortet klockan 7.30 på morgonen *hihi*




*givetvis* hade de gigantiska Hortensia buskar som jag själv drömmer om att få ha någongång och Sköldpaddan Hugo tittade fram (som jag tror var 55 år om jag inte minns fel)


Ja värre kan man ju ha det, hoppas vi är välkomna tillbaka för jag tittar redan på flygbiljetter.....

och apropå flyg..så kom ju inte vårt bagage fram när vi landade, det blev av någon anledning kvar i Stockholm (!) Där står man snopet och tittar på det alltmer sinande rullbandet som till slut tog slut.. Inte så kul när man har ett möte inne i Milano morgonen efter, men det gick bra ändå och mer om det längre fram :)

9 kommentarer:

  1. Vi övernattade i Tremezzo vid Lago di Como för ett antal år sedan och det var helt magiskt! Verkligen! Har nog inte upplevt denna atmosfär och känsla någon annanstans! Jag åker gärna tillbaka.

    Irene

    SvaraRadera
  2. Wonderful pictures. Last week I was on the Lago di Maggiore and I love it. It is not so far away from us. If I could I would live there.

    Best greetings from germany,
    rosenresli

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder.Har varit där för 2 år seda.Reser gärna tillbaka. Jag älskar verkligen italiensk mat.
    //Agneta

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Magdalena!

    Vilka härliga bilder! Inte råder det nån tvivel om att Du kunnat stanna där längre, det hade nog de flesta. Kul att ungdomen Hugo kikade fram också. Sköldpddor kan ju bli riktigt gamla så han får förhoppningsvis njuta av omgivningarna länge till. :)

    Morgonhälsning och kram från Karin som nu ska ta sig an slipning och målning av det gamla högskåp vi hämtade igår. Önskar det redan vore klart. (Är nån mer så´n?) Målbilden är glasklar! :)

    SvaraRadera
  5. Så underbart fint!! Där kunde man semestra mer än gärna! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Förstår att du inte ville åka hem!
    Vilket underbart ställe, där skulle jag absolut trivas.
    Ni är säkert välkomna tillbaka så fortsätt du att kolla flygbiljetter.
    Hugo ser så stor och fin ut!
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  7. Ja jag förstår att du inte ville åka hem! Det är underbart vid Comosjön.
    Annika

    SvaraRadera
  8. åååååhhhh!

    Maken är halvitalienare och har sin kusin vid comosjön. Hon har ett hus där med den utsikt du visar, det var helt magiskt när vi var där sist så jag förstår att du njuter!

    När du kommer hem måste du tipsa mig om vad som kan ha hänt med min fina friends of parrier logga, den har slutat funka:o( utan att jag rört den.

    kramar!
    Mia

    SvaraRadera