tisdag 25 augusti 2009

Hemma-fix, före & efter..

ni får ursäkta bildkvalitén i detta inlägg, men jag har inte riktigt ansträngt mig efter konstens regler i detta fall ;)

Den här Ikea-bänken (se länk till ikea) köpte jag för några år sedan och använde den till detta rum>>
men nu var det dags för en förvandling! för jag fick en idé i somras om hur jag skulle fotografera vissa nyheter till butiken :)
Sagt och gjort, den blev vit!





Men jag ville även göra något extra med den, lite mer "köksig", så det fick bli kakel på ovansidan också :)
  • Ca kostnad för detta blev:
  • bänken 1895:-
  • vit färg ca 300:- (2 varv, flugger häftgrund)
  • Mosaik-kakel Bianco Bugnato (1 st förpackning) 185:-
  • kakellim, 1 liter 59:-
  • kakeltång 71:-
  • Decor fog, vit 1kg 29:-
  • totalt ca: 2540:-
och resultatet ser ni här>>

2 kommentarer:

  1. Vad smart gjort, blev ju jättebra, speciellt med kaklet! Kanske något jag kommer att kopiera.

    SvaraRadera
  2. Jisses så bra det blev!!! Kram kram

    SvaraRadera