onsdag 10 juni 2009

Schabloner


foto: Magdalena
Lite pyssel för regninga dagar i sommar :)
Idag kom en ny leverans till butiken, dels påfyllning av slutsålda varor och bland några av nyheterna finns denna fina schablon på ett recept för Pesto!
vem gillar inte Pesto och med detta recept på väggen finns det ingen ursäkt för att köpa färdigt längre ;)
(på bilden ser ni även vinglas från butiken)



foto: Magdalena
Lite pyssligt är det och tar väl ca 1 timme att få klart. Utförlig beskrivning på danska och engelska medföljer, men på bilderna kan ni se hur jag har gjort för att få en uppfattning :)
Jag har inte många lediga väggar i mitt kök så det fick bli mellan bänken och luckorna och det gick in precis! färg jag använt är Panduros hobbylack nr: 60, grå. Tips vid schablon-målning är att vara väldigt lätt på mängd färg, se till att "dutta" av ordentligt innan du börjar svampa dit färgen.

Schablonen hittar du i butiken via denna länk!
>> Schablon Pesto


hej hopp! :)

6 kommentarer:

  1. oh what beautiful... good Idea.. love it..

    lG mOni

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev och allt annat runt omkring ;) Fina bilder som alltid!! Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hej !!!!!
    vad fint det blev !!!!!!
    Och vilken fin färg du valde......!!!!!
    Bilderna är jättefina.....gillar det lite "mustiga" intrycket....!!!
    ha det bra,
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev med receptet där emellan.Snygg färg du valde på Panduro. Har tyvärr inte en väggsnutt kvar i köket.
    Ha det gott, kram Marie:)

    SvaraRadera
  5. Det blev väldigt snyggt....Ja vem gillar inte Pesto.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  6. Nu önskar jag att jag hade haft en vägg i köket att fästa dem på. Men tyvärr är det ett gammal kök från 20 talet och som det ser ut nu är det omöjligt. Däremot har jag recept på kakelplattorna. Det går ju an det med.

    SvaraRadera