torsdag 4 juni 2009

vardagsrummet



foto: Magdalena
Jag tog en runda med kameran hemma hos mig idag..
så här är lite detaljer ifrån mitt vardagsrum och några saker kanske ni känner igen :)
Vissa favoriter ifrån butiken har även jag valt att behålla, som den vackra klockan ovanför spisen, gipsstenen med den franska texten, lite konstgjorda växter (liljorna) för att det alltid ska kännas välkomnande. De mysiga "terra kottarna" på spisen och lite kuddar ifrån Artwood.

foto: Magdalena
denna sommar ska jag betsa/lasera om bordet så att det får samma nyans som golvet.


foto: Magdalena
..och vem hittar man inte i den ena soffan om Nelson :) det festliga med denna bild är att han helt själv har lyckats snurra in sig i filtarna så att det ser ut som han är omstoppad! förstår inte hur han lyckades så bra?? hur gulligt var inte det! :-D

Här regnar det småspik och rena rama höstvädret med endast 10 grader, brr. Hoppas det vackra vädret kommer tillbaka snart!
Ha en fin dag allesammans :)

10 kommentarer:

  1. Hej Magdalena!
    Vilket fint och harmoniskt vardagsrum ni har. Och bilden på Nelson är underbar:)
    Håller med om att Solgården är en affär man INTE får missa. Jag skulle kunna gå runt i timmar där! Visst vet du att Martine skall öppna en ny affär i höst. Hon bloggar på Rue Blanche. Hoppas att vi får finare väder snart för det här liknar mer höst i november!
    Kram MAria

    SvaraRadera
  2. Ett rum som andas välkomnande, och en mjuk och varm atmosfär trots de ljusa färgerna. Urtjusigt är det rätta ordet för ditt vardagsrum.

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt vardagsrum du har, ser så harmoniskt ut. Och Nelson då, han bara myser. Jättehärlig bild!
    Ha det så bra!
    Annika

    SvaraRadera
  4. FIIIIIINT!!! Ja, tänkt den som hade möjlighet att plocka hem godbitar från Par Courrier var och varannan dag...;o) *morr*

    Nelson är helt bedårande, som vanligt:o)

    Du efterfrågade bilder för ett tag sen för att det är kul att se var dina produkter hamnar, tänkte försöka maila ett gäng när jag får tid:o)

    Nallarna, kronan, korgarna, kudden, ja alla prylarna trivs väldigt bra hos mig iaf:o)

    Kraam!
    Mia

    SvaraRadera
  5. wowww så lekkert du har det.Og bordet kommer til å bli kjempe fint.....gleder meg til å se.ønsker deg en fin helg med masse sol.

    SvaraRadera
  6. Väldigt fint vardagsrum!

    SvaraRadera
  7. Hej !!!!!!!!
    Super-duper-vackert vardagsrum !!!!!!
    Älskar de lugna jordnära färgerna.......och såklart stjärnan nr. 1.........Nelson !!!!!
    ha en trevlig Nationaldag.....och en trevlig helg !!!!!
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  8. Vackert rum och vacker vovve :o) Kram Petronella

    SvaraRadera
  9. wow vilket elegant rum,vackert!!

    kram E

    SvaraRadera
  10. Jättefint rum! Vi ska snart flytta(http://jenefeldt.se/2010/02/27/valkommen-till-ekebergsvagen-47/) och jag letar efter ett soffbord som ert. Vart kan man hitta ett sådant eller liknande?

    SvaraRadera