måndag 15 juni 2009

franska drömmar II

foto:Magdalena
Nu längtar man verkligen efter solen! Det har inte riktigt blivit tillfälle för att lägga sig i hängmattan än.. man har mera blåst och regnat bort!
Men en dag förra veckan hann jag ta dessa bilder,alltid något ;) För de som kanske undrat hur stort det franska dokumentet är så ser ni det här, stort! detta är den antikgröna varianten.

(jag har spraylimmat fast det på hård papp/kartong för att få den att stå)


foto: Magdalena
allt ni ser på bilderna är ifrån butiken, förutom hatten och bordet.

(ja och blommorna förstås, i krukorna har jag planterat Stäppsalvia och Lager)


foto: Magdalena
klassisk härlig karaff>>

foto: Magdalena
Med önskan om att sommarvädret och solen kommer tillbaka till Midsommar!
Ha en fin dag :)

//Magdalena

Bloggklipp:
Dagens bloggklipp kommer ända från Californien USA och bloggen Reese & Marie. Jag blev så glad när jag läste vad hon skrev om butiken och kommentarerna efteråt, sånt gör verkligen min dag! och en regnig grå måndag betydde det extra mycket :-D
Lite festligt ändå, att en bild jag tog i torsdags förra veckan redan finns på för mig okänd blogg i USA ;) och det är riktigt roligt att mina bilder inspirerar så många! *glad*
Jag tackar susnet för att jag upptäcker sådant här titt som tätt tack vare att bloggarna länkar tillbaka till butiken!

PAR COURRIER´S BILDBANK hittar du här >>

6 kommentarer:

  1. Fina och proffsiga bilder som vanligt ;)
    Lena

    SvaraRadera
  2. Åh vad mycket vackert. En sådan urna skulle passa mycket bra hemma hos mig! En riktigt skön sommarkänsla i bilderna.
    Här i Gbg har vi haft turen att få några dagar sol :D
    Ha en bra vecka.
    /Marie

    SvaraRadera
  3. Åh jag flyttar in direkt i denna ljuva *hörna*!!!
    Får jag låna bilden och lägga den i min vänster kant med texten önskar mig?
    Det är ju min stil och smak alltihop åh va snyggt.
    Ja det finns bara superlativ att ta till.
    Kram Marie:D

    SvaraRadera
  4. Fint och vilsamt ser det ut. Mycket vackert. Jag är faktiskt sugen på en sådan fin hängmatta. Jag har spånat lite i så fall var vi skulle kunna hänga den. I avvaktan på det får jag i stället njuta av bilderna.

    SvaraRadera
  5. Fantastiska bilder! Inspirerar verkligen till att besöka butiken.
    Må så gott!
    /Maud

    SvaraRadera