tisdag 16 juni 2009

made in france

foto: Magdalena
Härligt, äntligen lite sol i dag och jag passade på att fotografera lite :)
Precis som "ni" som handlar i butiken handlar även jag mina varor, dvs via bilder på leverantörernas hemsidor eller kataloger, man springer ju inte på mässor året runt ;)
Ibland hinner jag inte få hem varorna innan jag lägger ut dom i butik och dom gångerna använder jag mig av just leverantörens bilder tills jag hunnit fota själv.



foto: Magdalena
I bland är leverantörernas bilder väldigt bra, men ibland mindre bra. I just detta fall med dessa kuddfodral stämde inte färgerna i verkligheten överens med bilderna jag använt från leverantören. Så nu fick jag snabbt fota om dessa för att på bästa sätt återge dess verkliga färger.
Någon jätteskillnad var det inte, men ibland är det dom små skillnaderna som är just de viktiga ;)

Men lika fina är dom! Gillar verkligen dessa kuddfodral och hur ska man på bästa sätt fota ett kuddfodral? Ja, det fick bli att hänga dom på en improviserad tvättlina :)


foto: Magdalena
För mig är Frankrike färger! Mat, mode, konst & skapande, och i vissa delar av landet väldigt mycket medelhav! Jag har egentligen aldrig sett speciellt mycket vit inredning när jag rest i Frankrike, utan jag tror och tänker nog att det är något vi Skandinavier skapat i en egen vacker blandning av Fransk/skandinavisk inredning ;) För mig är Frankrike färgglatt!

Made in France kuddfodral >>

jag kallar dessa för Made in France just därför att de sys upp efter beställning av ett litet franskt familjeföretag i Bordeaux :)

10 kommentarer:

  1. Kuddfodralen är verkligen suuperfina, men jag hittar inget samband med Frankrike alls :-(
    Och som du vet...då kan jag ju inte köpa det *hahaha*
    Finns det inga fodral från Italien typ sicilien??
    Äsch..jag kanske gör ett undantag ;-)
    vi får se :-)
    Puss Syns Snart

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja de var verkligen fina, annorlunda. Lite färg är aldrig fel i allt det vita.
    Ha det bra :D
    /Marie

    SvaraRadera
  3. De är urläckra.
    Tänk om jag hade hittat dem för trettio år sedan när jag hade ett påslakan med ett enda stort tryck av ett par avion brev på...!
    Hmm... hade nog gått i taket då... :-)

    Ha en fin midsommar! Antar att ni kanske får Smeagolbesök?
    Hej, hej från liten ek

    SvaraRadera
  4. Så fina, och bilderna är ju så bra (som alltid) Längtar så till Paris när jag ser dessa bilder. Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Hej:)
    Vilka roliga och annorlunda kuddfodral.
    Just det, lite färg är väl aldrig fel i allt det vita.
    Besök gärna min nätbutik:
    www.casabella.dinstudio.se
    där jag säljer mestadels textilier som passar i just den vita inredningen.
    Trevlig midsommar:))
    /Lena

    SvaraRadera
  6. Så snygga kuddfodralen är! Passar på att önska dig en riktigt trevlig midsommar!
    Annika

    SvaraRadera
  7. ojojoj dom är BARA ännu snyggare nu på dina bilder, ja vill ha!
    Ha nu en riktigt mysig och härlig midsommar, kramar Marie

    ps hälsa Smeagol att hunden Yuna kommer hem i morgon.

    SvaraRadera
  8. Ville bara kika in och önska dig en riktigt underbar och mysig midsommar!

    Kramar från mig

    SvaraRadera
  9. Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look of your site is fantastic,
    let alone the content!

    SvaraRadera