fredag 17 augusti 2007

Lådfanatikern...

Minns ni mina vinlådor i trä (klicka på länk eller se Arkivet) som jag betsade? dom här tänkte jag måla vita.

Nu måste jag ärligt talat erkänna att det är inte det lättaste att få tag på dessa lådor tyvärr, det behöver vara ett Systembolag som tar in bättre/dyrare viner då just dom vinerna levereras i dessa lådor. Sen gäller det att vara där i rätt tid, bäst är vid deras månads-släpp av nya viner vid månadsskiftet. Men i övrigt är lådorna gratis! Så lycka till i jakten, själv stressar jag med andan i halsen iväg på lunchen när tillfälle ges :) men några stycken har det blivit nu...

vad kan man göra med dessa lådor? Ja vad som helst i förvaring eller dekorationsväg, jag har använt dom till blomlådor, äppellådor, som en vacker hylla på väggen, vinflaskförvaring såklart och mycket annat, släpp fantasin loss!







6 kommentarer:

  1. Lådtipset var toppen! Min sambo har nyligen varit med och byggt om och till Systemet här och han kanske kan få ställa sig på "låd-kö". Hoppas det!

    Jag ska ta en tur till Falun idag. Solen skiner och även om det blåser en del tror jag dagen blir varm och fin. Härligt!

    Önskar Dig en riktigt skön helg! Kram från Karin i Körsbärsgården.

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå jagat lådor på systemet för ett par år sedan! Dom lite mindre är perfekta till att förvara tidningar i. Dom större hyser julpyntet i förrådet.

    Vad fina de blev vitmålade! Tyvärr går man ju miste om den fina texten då.... man kanske kan vitlasera om man vill ha texten kvar? Tål att tänkas på för min del!

    SvaraRadera
  3. Visst kan man vitlasera dom, det blir nog jättefint! Faktum är att den fina texten faktiskt syns lite ändå men inte på bild, jag ska markera texten mer med liten pensel så att den träder fram, det blir nog ännu finare :)

    SvaraRadera
  4. Hallå där, tack för ännu ett läckert drinktips!! Kul att få del av och helläckra bilder!!! Kul tema & så gott det såg ut då! Och att man kan få norpa såna fina lådor på systmet hade jag inte en aning om, jättefina ju, både målade o omålade! Och mycket användbara som du säger med, kul tips & inlägg!
    Tack för din rara ord om min blogg och att ändra färg efter tema. Jag tycker det är kul men har inte vetat om folk ser det så jag uppskattar verkligen dina snälla ord! Ha en fortsatt skön helg, med maken också : ) Min tycker också jag bloggar för mycket... Mari.

    SvaraRadera
  5. ...jag ser nu att jag har nog missat en del av dina fina inlägg och vilka jättesöta bilder på Nelson i hängmattan! Mari.

    SvaraRadera
  6. Ja visst é han för söt :) Å tack själv för att du uppskattar drinktipsen! Då är det roligare att göra dom om man vet att någon uppskattar, ja du vet ;)
    Magdalena

    SvaraRadera