torsdag 26 januari 2012

magazines..

I ärlighetens namn så köper jag faktiskt inte så mycket inredningstidningar nuförtiden, vet inte riktigt varför.. antagligen för att man har nätet så nära till hands hela tiden. Men dessa ni ser på bilden fick följa med hem från Paris senast. Vad jag däremot gärna köper är stora härliga inredningsböcker, så kallade "Coffetable-books" Tyvärr tycker jag att det utbudet i Sverige är väldigt dåligt! Så jag brukar antingen köpa med mig det hem när jag reser eller gå in på Taschen´s hemsida eller Bokus.com, där hittar man riktigt fina inredningsböcker från andra länder :-) Och vill man få ett större utbud av utländska inredningstidningar så gå in på PressStop>> eller Papercut.

Men jag håller givetvis koll på när svenska tidningar tipsar om Par Courrier! Det blir jag sååå GLAD för :-) Denna vecka tipsar PLAZA KVINNA om en soffa från butiken som köptips. Vill ni se fler Pressklipp, så kika in här>>

Vilken/vilka inredningstidningar läser du?

2 kommentarer:

  1. Halloj !!
    Det var ett tag sedan jag lamnade spar,men kollar alltid in din mysiga blogg !!
    Jag laser / koper ungefar 8-10 inredningstidningar i manaden.Internet i all ara, men finns det nagot harligare an att slanga sig i soffan eller i mitt fall pa balkongen en varm sommardag/kvall, med Kaffe, te eller ett glas vitt eller rott och bara satta tanderna i allt det nya prassliga glansiga pappret ?!Jag koper utlandska tidningar (de italienska gillar jag inte alls). Engelska,franska ,tyska och spanska (Living ETC,House and garden ,country homes and interiors,El mueble,Elle decoration,den franska,Campagne decoration,for att namna nagra. Nar nagon vaninna aker till Sverige koper de snallt med sig Svenska inredningstidningar och min favorit dar ar Skona Hem och har alltid varit det.
    Kram pa dig och lycka till med en ny harlig inredningssasong !!!
    Ledsen for spraket , men min dator vagrar svenska idag.
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  2. HEJ Magdalena!

    Det var länge sen..hinner inte riktigt med att blogga så mycket...HOPPAS allt är bra med dig! Ser sååå fint ut det du visar, MÅSTE ta mig till din härliga butik snart igen!

    Jag köper inte heller så mycket inredningstidningar längre...vet inte om det är att jag inte blir lika inspirerad eller om jag känner mig lite mätt på allt just nu....men det är nog som du skriver, mycket kan man ju se på nätet.

    Ha det gott så länge!

    STOR KRAM
    Hanna


    PS. Såg att du skrivit så himla gulligt om mig nedan...tack söta du!

    SvaraRadera