torsdag 12 januari 2012

from Paris with love

Har gått igenom kameran och mobilen från senaste Paristrippen, och här är lite av vad jag hittade :-) Att man charmas av denna stad är ju inte svårt att förstå, och har du inte varit där, ÅK! :-) Är det någon som behöver tips, så säg till. Annars är det en härlig stad att bara upptäcka själv. Nästa torsdag bär det av igen, men denna gång blir det i jobbet och stora Paris-mässan för inköp till butiken. Jo en snabbis till Formex på Stockholmsmässan ska jag också hinna med innan jag åker.. :-)

Det blev 7 långa dagar med sena kvällar denna gång, caféer, restauranger, nattclubar, shopping och mer. Ont i fötterna har man ständigt i denna stad.

Bästa kusinen Malin bjöd på en Balettföreställning igen >>, denna gång blev det Askungen :-)

bilden: Paris, Pont Louis Philippe 31 december 2011
Om man inte har möjlighet att åka till Paris själv, så hittar du några av mina Parismotiv här>>


Passar på att önska en trevlig helg om jag inte hinner med något blogginlägg i morgon :-) Jo och TACK! för alla härliga kommentarer i förra inlägget, blir så glad när ni skickar en hälsning här på bloggen:-)
//M

6 kommentarer:

  1. Åh, vilka vackra bilder! Jag älskar Paris, kan inte ett ord franska men är bara tokkär i staden och människorna.
    Vi var där i höstas och handlade på loppisarna till vår butik, hoppas jag kan åka i vår igen...
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg. Så mysigt med fina Parisbilder! Ska definitivt ta mig till din butik nästa gång jag besöker huvudstaden.

    SvaraRadera
  3. Underbart! Har aldrig varit i Paris konstigt nog, jag som rest över halva världen och läst franska i sex år... Men någon gång ska det bli av. Och då vet jag vem jag ska fråga om råd.

    SvaraRadera
  4. Hei, hei! Har vært noen ganger i Paris nå, men vil gjerne tips om hoteller. Har du noen favoritter?

    SvaraRadera
  5. Hei, hei! Har vært noen ganger i Paris nå, men vil gjerne tips om hoteller. Har du noen favoritter?

    SvaraRadera
  6. Hej Katarina!

    Ledsen för sent svar. Oj det finns så måååånga hotel i Paris och det beror ju helt på vilken budget man har.. Jag bor ju inte på hotel personligen eftersom jag bor hemma hos Malin när jag är i Paris och har lite svårt att tipsa om just den biten, men gå in på denna sida: www.booking.com/Paris-Hotell
    Sen skulle jag nog välja ett hotell i 1:an, 2:an, 3:an, 4:an, eller 6:an, då har man nära till det mesta :-)

    SvaraRadera