torsdag 18 december 2008

Vackert & ruffigt..

bilder från en av mina leverantörer
I ett annat hem hade denna lampa blivit perfekt, kanske i köket i det franska stenhuset jag drömmer om att ha som pensionär...

Å andra sidan älskar jag kontraster, tänk er denna lampa i ett modernt kök med högblanka köksluckor...häftigt :)
Då skulle den verkligen ta sin plats, i sitt eget "majestät"

bilder från en av mina leverantörer
Romantik och nostalgi, är lätt att återskapa. En gammal byrå blir så vacker med rätt detaljer. Satsa på några få prydnadsaker, oftast brukar 3-4 detaljer bli bäst att arrangera. Mer kan bli plottrigt. Byt ut efter säsong och känsla. Blommor/växter gör alltid en stor effekt. Försök att hitta något som skapar harmoni med de andra detaljerna. Håll i hop färgerna, bryt av med nyanser.

Den vackra krukan i mitten på bilden hittar du i butiken
under denna länk
www.parcourrier.se

bild: från en av mina leverantörer

Vackert i sin enkelhet.
En del saker vi pryder våra hem med behöver inte och saknar helt funktion. Dom finns bara där för att förgylla vår vardag och omgivning. Kanske tänker man på en speciell person genom en detalj, färg eller doft. Det kan också sätta pricken över i:et på en plats där det saknats något..

Med önskan om en fin dag för alla som kikar in :)
/Magdalena

7 kommentarer:

  1. Lampen var helt rå, Skapet likte jeg også=)

    Ønsker deg en fin dag Klem Kerstin

    SvaraRadera
  2. Hej..!!!
    Jättefint allting....gillar verkligen skåpet........

    Och du har så rätt så...för mycket saker ..och speciellt småsaker.....skapar lätt oro.....jag har för mycket och för en ständig kamp mot alla grejer...som hotar att "ta över" hemmet.....men kan inte skiljas från något....för ALLT är förknippade med någon person eller händelse......
    Men vad bra att du tänker flytta till Frankrike som pensionär......då kommer jag och hälsar på.....tar bara bilen uppåt några mil.....
    Ha en bra dag,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  3. Tack för påminnelsen om dekorerande, själv håller jag på och flyttar och ändrar här nu hela tiden... Less is more! Så många saker jag gillar och då vill jag ju ha dom framme...

    Fina bilder igen! Särskilt den med det gamla skåpet.
    A-C

    SvaraRadera
  4. Lompan var ju helt lovely!! Håller med gillar kontraster..det lite oväntade!
    Ha en bra dag du me!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  5. Skikkelig lekker lampe.. Og kommoden likeså :)

    Klem,Kari

    SvaraRadera
  6. Lampan gillade jag, helt min smak lite rå så där. Hähä jag har ju vita dock inte högblanka skåp.
    Hoppas att du har en toppen dag själv.
    Kram Marie

    SvaraRadera