lördag 13 december 2008

Hemma hos oss

Vårat vardagsrum som även är min "fotostudio" dagtid. Det är i hörnan längst bort till höger med den fusk-öppna spisen som jag tar majoriteten av mina miljöbilder för butiken. Mest med anledning av att jag får ett jättebra ljusinsläpp ifrån många och stora fönster runt omkring som jag inte har någon annanstans i huset på samma sätt.

Så här ser det alltså ut kvällstid hemma hos oss, och jag kan aldrig ha för många blockljus tända, det ger alltid ett extra behagligt mys :)
Granen är redan klädd sedan länge och har stått framme sedan oktober (!) med anledning av alla bilder som tagits för butik mm

Förutom de möbler vi haft sedan innan har vi valt ut våra favoriter från butiken. Jordgloben Hondius, jag har alltid velat ha en jordglob och blev så glad när jag hittade denna och de andra som finns i butiken. Kuddarna från Jeanne-Darc living, otroligt sköna och bra kvalité! bästa kuddköpet just nu enligt mig.
Och jag kan numera inte tänka mig en höst och vinter utan pläden Arctic Wolf, så varm,skön och mysig :)

Det finns en väldigt vanlig detalj som fattas i vårt vardagsrum, och det är en TV. Det passade helt enkelt inte in och vi har valt bort den helt. Oftast måste man anpassa sin inredning efter var i ett vardagsrum TV´n skall stå, men utan den så har man mycket större friheter att möblera på ett helt annat sätt.

En väldigt udda sak att ha hemma är väl en fartygsratt, men jag gillar den skarpt! Den stora kransen ovanför spisen ger nästan en Disney-känsla (?)
Den fina kikaren Bronze Spyglass blev genast en favorit av min man. Och själv tycker jag väldigt mycket om glas-hurricane man exemplevis fyller med småsten och sedan ett blockljus, ger ett "stilfullt" intryck. I den öppna spisen har jag lagt en vanlig ljusslinga lite slarvigt och några vedträn för att lysa upp och ge en mer "äkta" känsla.


Fast det absolut finaste i vårat hem och helt oersättlig! är förstås våran bästa vän och följeslagare Nelson. Vet inte hur den där filten kom dit.....lite bortskämd är han nog *ler*

Trevlig helg på er allesammans!
/M

11 kommentarer:

  1. Så gullig han är där han ligger, Nelson!
    Och så vackert hem ni har, jättefint..
    När fotgrafen var hos oss och fotade i går, använde vi jordglobskulorna jag har köpt hos dig. Hoppas att den bilden kommer med i reportaget:)

    SvaraRadera
  2. Så fint ni har det!! Den där fartygsratten kunde flytta in hos mig ;) Nelson han är nog för gullig :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Härligt vardagsrum!! Vilken söt bild på hunden! Det är inte alltid så lätt att få bra bilder på hundar....de är alltid på väg någonstans ;)
    trevlig lucia!

    SvaraRadera
  4. Sååå fint du har det, Magdalena! Du har verkligen känsla för inredning!
    Nelson ligger gott i soffan, det ser så mysigt ut!
    Ha en trevlig Luciadag!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att få hälsa på hemma hos er! : )
    Ni har det verkligen fint!
    Ha en trevlig lucia!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Åh ni har det JÄTTE vacker hemma bruden. Och hunden ser inte ut att vilja stiga upp ur den gosiga soffan.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Vilken sötis - honom skulle jag också skämma bort :)
    Tror inte jag sett helhetsbilder från ditt vardagsrum förut och det är jättestiligt!
    Jag skulle inte heller vilja ha tv i vardagsrummet, men för tillfället är det mest praktiskt. Kanske när barnen blivit stora...
    Önskar trevlig fortsättning på tredje advents-helgen! Anki

    SvaraRadera
  8. Vilket mysigt vardagsrum! Det är så snyggt när man har sofforna mitt emot varandra, det vill jag också ha när vi väl möblerar nya vardagsrummet. Det där med TV:n är inte lätt, just nu lutar det åt att det blir en TV-hörna så förhoppsningsvis dominerar den inte hela rummet i alla fall....

    Hoppas att du får en mysig Lucia!

    Kram,
    Ann

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt ni ser ut att ha det hemma!

    Nog måste man också säga att en röd pinscher gör sig väldigt bra på bild:-) Jag tror nog inte heller att människor som aldrig har fotat en pinscher förstår hur fantastiska bilder du tar på honom. En typisk pinscherbild brukar ju mer vara en svans eller ett ben!

    Han är jättefin Nelson, och pinschrar ska få ligga i soffan med filt. Annars är det ju inte mysigt.

    Vi har också en fantastiskt fin röd pinscher som är uppväxt hos Leena. Nog kan man säga att de är vackra alltid! Bjud gärna på mer bilder på honom, det är alltid lika roligt att se.

    Hälsningar Susanne

    SvaraRadera
  10. Ja ditt vardagsrum ser så där lagom juligt ut och väldigt inbjudande. Nelson är ju för härlig, har man en matte med inrednings affär då SKA man ligga mjukt, gott och varmt. Han måste ju känna in att kvalitén är den rätta för andra husdjur. Och den där fartygsratten är helt rätt. Ja, du läste rätt jag tycker om ratten och fuskspisen.
    Ja, det vore skönt om TV:n inte ockuperade HELA vardagsrummet med sin blotta närvaro. Man kanske skulle trycka in den i dotterns rum för det är hon som tittar.
    Hoppas du har haft en härlig Lucia och att 3:advent blir skön. Att
    julmiddagen på Grand med show var bra förstod jag av ett tidigare inlägg.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Hei
    Du har virkelig ett flott hjem :-)Publiser gjerne flere bilder:-
    Og så vil jeg få si at Par Currier har vært en stor inspirasjon til butikken min som jeg startet for ett par måneder siden :-)
    Kirsti

    SvaraRadera