söndag 21 december 2008

Julstämning

En riktigt mysig söndag har det varit, inga måsten och bara tagit det lugnt.
Fjärde advent och snart Julafton, ser fram emot julskinkan på knäckebröd :)

Det lilla röda som smyger sig fram till Jul hemma hos oss hamnar i köket :)
Här har jag hängt det stora trähjärtat från butiken på köksluckorna.


Min favoritkanna från Sheffield serien blev med ens väldigt julig med ett rutigt band. Jag använder den gärna som vas ibland och i dessa jultider blev det fint med lingonris :)
I min adventstake som ni skymtar kan ni ana sten i stället för mossa.

Takkronan i köket har jag prytt med granris och band samt hängt ett litet trähjärta som pricken över i:et.
I höstas prydde jag takkronan med löv i stället som du kan se här :)


Lite slarvigt bunden, har inte beskurit grenarna efter konstens regler. Men det gör inte mig något :)


Jo, i morgon (måndag 22/12) startar
Mellandagsrean!
PAR COURRIER och denna fina Galaxpläd från Gripsholm kommer bland annat reas ut!


Vill passa på att önska alla en riktigt riktigt

GOD JUL!

Varma Julhälsningar
/Magdalena

22 kommentarer:

  1. Så fina julstämningsbilder du visar och så snyggt med lingonris i kannan. Önskar dig en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  2. En riktigt God Jul till dig.Och Tack för alla vackra, inspirerande bilder du visar.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. God Jul önskar jag tillbaka till dig! Vilka härliga bilder! Önskar jag också kunde ha lingonris här hemma, men det ligger begravet långt ner under snön =)

    SvaraRadera
  4. Gud, vad fint du gör...önskar dig en riktigt härlig och god jul...och att det blir ett riktigt härligt nytt år för dig och din otroligt fina butik!

    KRAMAR
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Sååå koselige bilder fra ditt vakre, vakre hjem, Magdalena!! Elsker de rutete, røde detaljene:)

    Vil ønske deg og dine en riktig god jul!!

    Klem Anette

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Magdalena!

    Vilka fina bilder och hemtrevliga och juliga detaljer Du visar! Det är absolut inte mängden pynt som ger känslan, några få utvalda ting räcker ofta, precis som Du visar. Jättefint! Kul att den min lilla julhälsnings-skylt från i fjol smugit sig in också. :)

    Önskar Dig en skön och trevlig "slutspurt" mot julen: glögg, pyssel, paket, det sista pyntet, dukning och matlagningen. Vi ska grilljera skinkan och ta in granen idag. Granen får mellanlanda i källaren för att komma upp och kläs i morgon. Har en uppstammad sk dansk gran i år och är så glad åt den. Att jag tagit den själv gör inte glädjen (och stoltheten) sämre! :)
    Vitmålade små dalahästar igår och de ska få hänga i granen tillsammans med bla poesi-ord från Ylva Skarp. Kul att variera sig lite.

    Kram från Karin i Körsbärsgården där det snöat i går kväll och i natt. Julstämningen påverkas onekligen av snön så den tackar vi för. :)

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt du gjort där hemma... och bilderna är vackra som vanligt :-).

    Du är beundransvärd som hunnit pynta och gjort fint, trots att du har butik och julhandeln pågår!

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  8. Hej !!!!
    Åh,vad fint Magdalena...!!!!
    Riktigt fina bilder och riktigt fin julstämning...!!!!
    Dina kort är alltid så vackra.....
    Ha en riktigt god jul...du med...!!!!!
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  9. Vad vackra bilder - dina fotografier är helt outstanding! kram

    SvaraRadera
  10. *~*~*~*Merry Christmas*~*~*~*
    enjoy the holiday hugs from Tanja

    SvaraRadera
  11. Sagolika bilder vännen! Underbart snyggt!

    En riktigt GOD JUL önskar jag dig!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  12. God Jul, Magdalena! Kramar Anna

    SvaraRadera
  13. Hej !!
    Glömde säga att shoppingturen gick jättebra......om du har tid så kom och hälsa på min sida......några inlägg tillbaka så hittar du Rom-turen....klicka på bilderna så blir de stora....då får du nog nästan känslan av att du var med mig där.....vem, vet , kanske blir så någon gång......
    Kram och super-god jul från "Monique "

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder! Gillar också lite röda detaljer just i köket!!
    Önskar dig och de dina en riktigt GOD JUL!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  15. Hej Magdalena!
    Tittar in och vill önska dig en riktigt God Jul! Ha det så bra.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  16. Tack Magdalena för du länkat till min julblogg...många besökare har kommit från dig...det betyder hur uppskattad din blogg är. Ha en riktig skön jul.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Ønsker deg og din familie en riktig god jul.klem Heidi

    SvaraRadera
  18. I min kanna sitter det tallris med ett hel röttband runt. Önskar dig och dina kära en riktigt GOD JUL.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  19. Önskar dig en riktigt härlig jul Magdalena!!

    Kram, Petra

    SvaraRadera
  20. Simply beautiful:) Merry Christmas.
    Blessings,
    Carol

    SvaraRadera
  21. Ønsker deg og dine en riktig God Jul!

    Takk for en flott blogg!

    Julehilsen fra Livy

    SvaraRadera
  22. Tänk vad julig en kanna kan bli med enkla medel. Jag älskar hur du bundit granriset!

    Kram Bea

    SvaraRadera