torsdag 25 december 2008

Ledighet..

bild: magdalena
Hoppas ni allesammans har haft en jättefin Julafton och tack för alla Julhälsningar! Hoppas att era dagar som följer bjuder på lite ledighet och sköna dagar. Själv startade jag Juldagen med ett bad :)
Detta är inte julklappar utan ett ihop-plock av mina favoritprodukter som finns hemma när jag hinner unna mig lite helg/vardagslyx och ta ett riktigt långt bad....så skönt!
Clinique ansiktsvård, kan det bli bättre?
Biotherm hårinpackning, bäst!
Björn Axén schampoo och balsam, varit favorit i många år :)
Lush, i detta fall:
Ocean Salt- Facial Scrub, underbar ansikts scrub och efter det,
The Sacred Truth - en jätteskön ansiktsmask med bla wheatgrass, ginseng & Green tea.
Bubbel/skum-bad från Lush i form av "sten" (den blå m vit rand) minns inte namnet, men härligt i badkaret!
Samt olivtvål, doftar ljuvligt, underbart mot hyn och bara njutbart :) fast det har väl ingen missat?

jösses, blev jag en skönhetsblogg nu??
nej då, detta var ett extremt undantagsfall :-D
Kul att tipsa om något man vet både verkar och är skönt.


bild: Magdalena
En önske klapp blev det som jag gärna vill tipsa om,
Denna tegelsten på 800 sidor bara bilder!
Design Destination Worldwide av Joachim Fischer
Den visar upp förstklassisk arkitektur och tongivande modern design, från New York till Beirut, från Bali till Milano. Exklusiva fotografier av de mest spektakulära byggnaderna, Hotellen, Restauranger och butiker. Riktigt ögongodis!


bild: Magdalena
Att bläddra, njuta och drömma sig bort i. Inspireras och förföras, ja en toppenbok för er som är intresserade av både design och vackra bilder :)

Fortsatt trevlig julhelg på er allesammans och är ni nyfikna på hur vår Julafton kan ha sett ut finns bilder från förra julen här, såg ungefär likadant ut detta år..

Varma hälsningar,
Magdalena

4 kommentarer:

  1. Hej !!
    Ja, viktigt att komma ihåg att juldagarna även handlar om ledighet.......
    Jag fick en hel del nya skönhet/hudvårdsprodukter i julklapp, så jag tänkte ägna annandagen åt just bad och avkoppling......
    Mysig bok......
    God fortsättning på julen,
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  2. Önskar jag hade ett badkar och ett fint badrum...om några år kanske det finns ett här hemma. Önskar dig en fortsatt skön julhelg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag vet vad du missade ;-)
    Jag hade torkat ut heelt efter ditt bad,du glömde vad du smorde in dig med efterråt ;-)
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Sitter själv med en ansiktsmask och bloggar runt som bäst med ny insmorda fingrar ifrån något ljuvligt doftande nagelbandskrämburk. HiHi vi måste nog bli små skönhetsbloggar ibland. Vilken tegelstens bok, härligt.Ha en skön fortsättning...
    Kramar Marie

    SvaraRadera