torsdag 17 januari 2013

Den långa tågresan..



I måndags bar det i väg, på den längsta resa jag gjort i dubbel bemärkelse! 22 timmars resa hade jag framför mig, trodde jag..


Vid 18-tiden var vi framme i Köpenhamn för att byta till nattåget mot Tyskland..

Nelson tyckte nog att det var helt ok, så länge det finns täcken och kuddar är han nöjd verkar det som ;-) Men oj vilka små kupéer, det gick knappt att vända sig om..

Meningen var att vi skulle vara framme i Köln klockan 06:14 på tisdagsmorgonen, men pga av snökaos i Tyskland med diverse elfel så blev det stora förseningar och ytterligare tågbyten innan jag var framme där först vid 11-tiden. Och givetvis missade jag mitt anslutningståg till Paris pga det. Så det var bara att vänta till nästa Pariståg skulle gå vid 13-tiden..

Passade på att strosa runt lite och titta på den vackra Katedralen som ligger precis utanför tågstationen.

Men så äntligen var det dags att ta sista tågfärden mot Paris!!

Nelson tog det hela med ro ;-)

och tyckte det här med tåg var ganska skönt

Vad som skulle ha varit en 22 timmarsresa blev till slut 28 timmar!! jisses vad trötta vi var när vi väl kom fram 16:15 på tisdagen, över ett dygn senare. Men glad!! Nu är och bor jag i Paris!! Och just nu är det flyttkaos bland kartongerna här hemma :-)

Ses snart igen!

5 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande!!
    Din vackra Nelson, vad är det för ras?

    Önskar dig all Lycka till i Paris!!

    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!♥ Nelson är en Pinscher och 7 år gammal :-)
      Kram!!

      Radera
  2. Hej fina Magdalena (och Nelson ;))!

    Oj det låter som det var en ganska tuff resa, men som sagt..Nu är du framme i Paris..Hemma!!!

    Lycka till och stor kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Hej Magdalena!
    Wow, vilken resa! Tycker du är fantastiskt modig som ger dig ut och förverkligar dina drömmar!
    Lycka till med allt och det ska bli spännande att följa dig vidare här på bloggen.
    Kram till dig och Nelson.
    Jackie

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att Du har bodygarden Nelson med dig på dina bravader !!! Gött att du är framme!!/ Kram Agneta i Karlstad

    SvaraRadera