måndag 28 januari 2013

Café Saint-Régis..



Dagens lunch! Detta ska föreställa en Ceasarsallad, som var väldigt god, mmm! ni som har följt mig här på bloggen ett tag har nog sett ett gäng liknande bilder av just Ceasarsallad under åren... ;-) Brukar ju vara något jag oftast beställer när jag inte kan välja på menyn..

I dag tog jag med mig datorn ut och satte mig på ett av mina favoritställen nämligen
 Café Saint-Régis som ligger ett stenkast från Notre Dame på 6 Rue Jean du Bellay, 75004 Paris. Har nästan alltid tagit en sväng förbi detta ställe alla gånger jag varit i Paris och kvarteren runt omkring. Så om du åker till Paris och är vid Notre Dame, passa på att promenera bort bakom Notre Dame och hitta bron till vänster som leder över till den mindre ön - ile st louis, då kommer du inte missa detta ställe, ta sen en promenad längs mittengatan (rue St-Louis), där finns massor av mysiga affärer :-)



 mmm.. favvoställe :-)
PS! du har väl inte missat min Facebooksida?? in och gilla här ♥

 Trevlig kypare på Café Saint-Régis, som gärna ställde upp på en bild i somras (2012) Minns att han stolt berättade att han även gästspelat som kypare på det kända
 Balthazar i New York, antar att de behövde få lite riktiga Parisinfluenser till stället ;-)

Detta får avsluta min dag idag :-) Ses i morgon! 

missa inte deras facebooksida för fler bilder>>

2 kommentarer:

  1. ååh vad jag är avis på dig, vill också var där!
    vackra underbara Paris!

    Kram Tiina

    SvaraRadera
  2. Ceasarsallad är ju sällan fel, denna variant har jag dock aldrig fått in. God hoppas jag! Jag har aldrig varit i Paris men blir allt mer sugen..tack för att du tar oss runt..

    SvaraRadera