onsdag 2 september 2009

DN uppmärksammar E-handel & bloggandet

Att bloggandet är viktigt för E-handel förstår nog många. Särskilt vi med e-butiker inom inredning. Jag känner nog inte till en enda internetbutik inom min genren som inte har en blogg? För många har det startat med blogg och sen en e-butik. För andra som har haft "fysiska" inredningsbutiker från början har det blivit ett lätt sätt att kommunicera, visa bilder och inspirera.

Själv började jag blogga innan jag startade upp butiken PAR COURRIER, det gav starten för vad jag ville göra i framtiden. Jag fick en otroligt bra grund och kontaktnät inför öppnandet av e-butiken ett halvår senare. Att fortsätta driva bloggen gör att jag snabbt kan informera om vad som händer och om kommande nyheter. Men framför allt för att det är otroligt roligt att blogga, att få dela med sig av sin kreativitet! samt att få respons och
kommentarer från er läsare.Det är lite av bensinen i företaget :-)
Och e-butiken blir mer levande, när man "ser" en människa bakom butiken, vilket jag tror är otroligt viktigt! Min blogg handlar både om min butik och inspiration men även om mina intryck och tanken är att den ska vara personligheten bakom företaget men inte för privat.

Nu har både Dagens Nyheter och Internetworld med flera uppmärksammat det viktiga med bloggar bakom företagen, fast detta visste vi i blogg-världen & inredningsbranschen om för länge sedan, eller hur ;)

//Magdalena

4 kommentarer:

  1. Så sant, så sant! Jag hittade din blogg idag men har sett din fina butik länge! Nu ska jag följa med här. Alexandra

    SvaraRadera
  2. Samma här. Jag började först blogga. Tack vare alla undebara läsare som jag har fått kontakt med genom åren så vågade jag satsa på min dröm och startade www.carlssoninterior.se

    Bloggar är underbara både som inspiration och att få nyttiga kontakter.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. ja verkligen....vänta bara tills leverantörerna börjar förstå hur viktiga vi är då kommer produkt/miljö bilder bli ännu viktigare och lättare för oss att ha tillgång till. NU blir det high speed på min webbbutik.
    Vi måste boka en bloggträff till formex i januari redan nu eller ha en monter??
    kram

    SvaraRadera
  4. Ja, bloggarna kan verkligen sätta trender också och det tycker jag är coolt.
    Kram Anna

    SvaraRadera