onsdag 6 maj 2009

Old Town




foto: Magdalena Ahlberg
Hittade lite bilder som låg och skrotade i kameran sen jag var inne i stan sist :) Så här kommer lite bilder från Gamla Stan (i Stockholm) Detta är en av mina många favoritgränder i Gamla Stan och heter Stora Hoparegränd, lustigt namn :) man undrar lite varför, stod dom och hoppa högt där?
*haha*
Lägg märke till den lilla lilla dörren, tror den är ca 1,20 m hög (!) När jag blev bortlurad på min egen möhippa för 6 år sedan så blev jag fotograferad i den dörren sittandes på huk, det var det enda sättet att få plats där :) men fina bilder blev det! (tack Jessica & co!)


foto: Magdalena Ahlberg
Det är inte blå himmel varje dag...





foto: Magdalena Ahlberg
Det vimlar förstås av härliga butiker, caféer och restauranger i Gamla Stan, men just denna dag var jag inte på en sådan fototurné utan det blev det jag gick förbi på vägen till Tunnelbanan som fastnade i kameran och här var jag tvungen att slinka in i fiskaffären Gamla Stans Fisk. Tycker så mycket om gamla traditionella delikatess och mataffärer! det blir svårt att gå därifrån tomhänt och man köper gärna något man inte alls var ute efter och hungrig blir man! :)



foto: Magdalena Ahlberg
Det är säkert många som kanske tar en tur till Stockholm under sommaren och jag fick en fråga av Anette i Norge med den superfina bloggen Anettes Hus
om jag hade lite tips på inredningsbutiker?
Och visst har jag det, men dom finns redan sedan länge publicerat här på bloggen under rubriken "Mina butikstips 2007" se länkar i menyn till höger i bloggen>> kika in där om ni vill ha lite tips för Stockholmsbesöket. Det finns förstås en otroligt många fler bra butiker, men jag har inte haft tid sedan dess att göra fler butikstips. Däremot tipsade Petra med bloggen Colonial East
om väldigt många bra butiker i stan, så kika in på hennes blogg för mer tips! Bra med bloggar, eller hur! :-D

Ha det fint allesammans!
//M

4 kommentarer:

  1. Måste börja med att skriva att oj vad härligt, mysigt och inbjudande det såg ut på grillfesten. Så fint dukat och alla fina lyktor och pläder som låg framlagda det bara lyser av omtanke.Ja det är bara underbart ska du veta.

    Gamla stan där kan man verkligen gå runt och fota och känna historiens vingslag. Det finns ju hur mycket som helst att upptäcka. Tack vare dig, så kom jag på att det är jätte längesedan jag bara gick där och tittade.
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina bilder. Du är så duktig på att fotografera!
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder från gamla du fångat.

    SvaraRadera
  4. Ja bloggar är härligt. Vad gjorde mna innan bloggtiden? Livet måste ha varit tråkigare i alla fall. Apropå Gamla Stan så var jag i Stockholm över en helg för några veckor sedan och åt jättegod mat på en restaurang som heter "Sallys" tror jag. Den ligger på Västerlånggatan. Kan verkligen rekommendera den!
    Må så gott!
    /Maud

    SvaraRadera