onsdag 26 november 2008

Vardagslyx

Nu i kommande vintertider, för vi får väl inse att hösten är slut nu...
så börjar jag alltid tänka mer på doftljus, hårinpackning och varma bad, lite vardagslyx helt enkelt :)
Det är inte ofta man hinner unna sig det, för det brukar vara tid man inte har..
Men det är något man uppskattar att köpa till sig själv och roligt att både ge bort eller att få i present.

Nu sitter jag och ser över nästa års dofter för butiken, det ska nämligen helt bytas ut - förnyelse är alltid bra! och roligt om inte annat :)

Det är givetvis jättesvårt att sälja dofter på nätet, men kanske vackra förpackningar kan locka? Det gör det för mig i allafall, jag älskar vackra förpackningar! Till den grad att jag knappt och väldigt sällan slänger presentkartonger, dom är ju fina bara dom :)
Har nog ärvt det av min mamma, hon brukar spara julklapps-snören & omslagpapprena varje julafton efter att vi öppnat paket, - det var ju så fint inslaget säger mamma, så tar hon med sig dom hem *ler*, hon är så rar min lilla mamma :)

Ett enkelt sätt att lyxa till det i sitt eget badrum är att förvara små present tvålar i glasburkar och som här, knyta ett band runt - fint!
eller så här..
från ett gammalt inlägg från förra sommaren, se här..



Ränder som aldrig går ur tiden, svart och vitt, som alltid kommer att vara dom perfekta kontrastfärgerna, snyggt!
The Laundress från New York...
kanske kommer in i butiken :)


Baljor och förvaring, svart och vitt, stilrent och klassiskt...
-elegant i tvättstugan-



Har du funderat på att handla något ur den väldoftande
Geodesis serien från PAR COURRIER förut, så passa på nu innan årskiftet! Sortimentet gäller så långt lagret räcker nu. Sen byter jag ut till andra härligheter :)



Ha det så gott allesammans
/M

6 kommentarer:

  1. Önskar jag hade mitt stora badrum jag drömmer om..
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej !!!
    Ah,vilka underbara bilder !!!!
    Jag vill ha ALLA dessa produkter...!!!
    Eller ja, jag gillar egentligen bast de tre forsta....svart och vitt ar vackert , enkelt,alltid elegant och tidlost.....men jag ar egentligen en stor alskare av "jordfarger" som for mig ar allt fran aggskal,elfenben ,champagne, beige ,mullvad,,brunt , till morklila ......
    Jag alskar att ha tvalar i glasburkar i badrummet....man kan aldrig fa for manga,tycker jag...!!!!
    Ha det bra,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha ALLT!!!
    Underbara bilder.
    /L

    SvaraRadera
  4. Min lilla mamma var likadan som din. Alla fina snören och förpackningar sparades med sådan ömhet. Och hennes paket var alltid så fint inslagna och dekorerade.
    Saknar henne så..!

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  5. Ville bara säga hej, det är första gången jag är här..Åh, så fint här är.. Kram Madeleine

    SvaraRadera
  6. Hej tjejen,

    Å så mycket mys & vilka härliga lyxprylar - vill ha allt NU :)

    Jättefina bilder vännen! Nu måste jag kika in i fina butiken också!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera