onsdag 30 december 2009

förberedelser

Näst sista dan på året, idag ska det fixas & piffas för Nyårsafton :-D
Nu har inte jag haft något julpynt alls framme i år, inte ens en gran (!) så på den fronten behövs det inte ändras så mycket. Men i vanliga fall brukar jag ändra lite i granen till Nyår. Jag tar bort allt rött och låter bara vitt, silver och ev guld vara kvar i julpyntet.



Nyår är ju Fest, glitter & glamour! Vitt, silver och krispigt :-)

I morgon tas linnedukarna fram, servetter ska strykas och vikas. Långbord skall dukas, skaldjursplatåer och champagnekylare skall fyllas med is. Färska skaldjur skall inhandlas..
Kika in i morgon så får ni se mer :-D

Gott slut alla!

*bilder från Mirabeau*

9 kommentarer:

  1. Här förbereds det också inför nyårsfest men jag är lite avis på dig som kan ta fram linneduk och tygservetter, jag har nämligen inte lyckats hitta en duk som är stor nog för vårt bord (160x250), tror kanske att jag måste köpa tyg på dubbel bredd och sy själv... Eller har du något duktips?
    Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Å vad det låter härligt. Visst är det något alldeles särskilt med linnedukar och linneservetter. Själv ska jag sticka till min mamma och mangla linnet idag, vi har ingen mangel..

    SvaraRadera
  3. SÅ NYDELIGE BILDER....denne bloggen din er så flott....HA ET GODT NYTTÅR!!!

    SvaraRadera
  4. Nydelige bilder på en vakker blogg!

    Ønsker deg Et Riktig Godt Nytt År :)

    Gleder meg til å følge bloggen din i det nye året.

    Nyttårshilsen fra Monica

    SvaraRadera
  5. Vad söta små kulor:)
    Det låter som om du kommer att ha en riktigt god nyår, med allt smarrigt att äta och dricka:)
    Själv ska jag åtminstone köpa hem lax och räkor.
    ha nu ett riktigt gott nytt år, 2010!
    många kramar.
    /S

    SvaraRadera
  6. Håller med nyåret är fest, glitter och glamour! Din nya layout på bloggen är så bra!! Vill tacka dig för all inspiration du bjudit på undre 2009. Ser fram emot att följa bloggen 2010. Ska kika in imorgon för att se mera bilder men blir det tajt med tiden så vill jag önska dig ett Gott Nytt År redan idag!! Kram!

    SvaraRadera
  7. Kose deg med nyttårsfest og forberedelsene. :)

    Alt godt for det nye året!

    Ina

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga inspirationsbilder!

    Gott nytt år!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Hej !!!!!!
    Gott nytt År !!!!
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera