tisdag 27 oktober 2009

jobb, jobb, jobb..

Hej vännner!
Ledsen för dålig uppdatering, men just nu är det mycket som händer och ibland är det svårt att vara uppdaterad åt alla håll samtidigt.

För några veckor sedan hittade jag en Amerikansk artist och konstnär Brian Laurich som skapar/formger och målar tavlor med en stark artistisk känsla för Amerikansk historia. Så just nu undersöker jag möjligheterna för att "skeppa" detta till Sverige (väldigt dyrt bara det) Men jag återkommer om dessa fina saker kommer till Sverige :-)

Brian Laurich combines traditional period design with the beauty and character of antique woods to create exceptional hand painted signs. He produces authentic late 18th century to early 20th century designs on authentic period woods utilizing the original painted surfaces to achieve maximum realism. Tavern signs, trade signs, gameboards and original designs using period motifs are painted using a system of hand cut stencils and free hand application.


Underbara tavlor målade på gammalt material och virke.

*alla bilder lånade från Brian Laurich, US*

6 kommentarer:

  1. SÅ LEKKERT....JEG BARE ELSKER STJERNER OG STRIPER....DET ER SÅ TØFFT MED DET SLITTE OG AMERIKANSKE FLAGG OG LOGGOER....WAAAO..

    GOD AFTEN TIL DEG :)))

    TONE

    SvaraRadera
  2. Jag älskar din blogg, precis som den är:)
    Skulle jag önska nått mer, är det kanske mer om hur du inreder hemma, hur du funderar kring inredningen du själv väljer och hur du får till den där mysiga och inspirerande känslan av att följa ett speciellt tema tex!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hei skjønne du!
    De var flotte! Det blir spennende å se om du får de tilsendt.
    Som jeg tror jeg har sagt før så liker jeg bloggen din veldig godt! Du kan gjerne legge inn flere bilder du selv har fotografert. De er så flotte!
    Ha en deilig dag!
    Varm hilsen fra Anette Willemine

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilka FANTASTISKA tavlor, hoppas någon kommer in i sortimentet framöver. Sen gillar jag vinskyltarna också. Vi skall bygga en vinkällare och sådana vore ju jättekul att ha uppsatt där nere för lite extra feeling:) Första gången jag besöker din blogg, butiken har jag dock varit inne på flera gånger. Ha en skön höst-dag!
    kram! /emmis

    SvaraRadera
  5. Helt otroligt fina tavlor!! Din blogg är bra som den är, du ger mycket inspiration. Hinner inte alltid kommentera men kikar in så ofta jag hinner :) Ha en trevlig onsdag!!

    SvaraRadera
  6. Nej, inte såg de nya ut! Superhärliga!

    Jag vill se mer inredningsbilder. Gärna med detaljer från affären, men inte ren produktpresentation. Tankar, känslor och framför allt stämning. Fast det är ju antingen sånt som tar jättelång tid att få ihop (med stylande och fotograferande) eller så är det lånta bilder. Ja, hur som, bilder vill jag ha. :)

    SvaraRadera