torsdag 25 oktober 2012

Cirkus Junibacken

 Under sensommar och hösten har restaurangen på Junibacken i Stockholm genomgått en välbehövlig renovering och omgestaltning. Den 23 oktober stod allt färdigt, och restaurangen har fått sitt nya cirkustema!

 Så med toppfärska bilder som jag fått skickade från stylistteamet idag kan jag visa hur den nya restaurangen ser ut.

 Men förutom att jag tycker att de har gjort ett kalasfint jobb med detta som tema, så är jag ju lite stolt och glad för att några av de fina sakerna kommer från min butik  Par Courrier  :-) och det är trummorna och trumpeterna som hänger i taket till höger på bilden och där lär de nog hänga många år framöver. Den blå trumman är en riktigt antik trumma från Frankrike som jag köpte in för några år sedan, superfin :-) Den rödvita är nytillverkad men minst lika fin den med. Inga av dessa saker går tyvärr att få tag på via Par Courrier igen. Men det kanske kan inspirera!


 Fin-fina ballonger, kan de vara gjorda i plast måntro?


 mums!
Så nu får ni skynda er hit med era barn och njuta av den fina och lekfulla miljön i restaurangen :-)

 Den urduktiga design och stylistduon Viveka Gil och Ulrika Jidström. De har verkligen öga för detaljerna. Se ett annat inlägg jag gjort om ett av deras många uppdrag, inredningen på restaurang Köttbaren>> i Stockholm, mer inspiration!

alla bilder lånade från stylisterna, 
fotograf Martin Cederblad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar