onsdag 17 augusti 2011

Inspiration

Marie Olsson Nylander's underbara hemmakontor
Härlig blandning av modern design, lite industri/retro och fina bilder som blir en riktigt mysig och personlig arbetshörna. Riktigt cool lampa!

Nu börjar det faktiskt anas lite höstkänslor, både i luften och att de flesta börjat jobba igen. Och precis som många andra så laddar jag alltid om inför hösten, gillar denna årstid som närmar sig med härliga färger i naturen och nya projekt!


slitet/modernt/industri och lantligt i en fin mix.
Fint att blanda upp med en stark accentfärg i ett vitt kök, och just rött kan bli väldigt effektfullt i små detaljer.


Sådana här glasdörrar tror jag inte att jag sett i en dusch förut, men oj vad jag gillar! Fast jag hade nog valt ett vitt kakel på väggarna :-) Tycker i allmänhet att det är fantastiskt fint med svarta snickerier i spröjsade fönster.


Sist men inte minst, ett väldigt tufft barnrum! Denna bild tror jag är ifrån Restoration Hardware.

Nu börjar det närma sig inredningsmässornas tid och det ska bli riktigt kul att se vad leverantörerna har att erbjuda inför höst och vinter. Jag har så smått att börja beställa höstens nyheter, men av erfarenhet så kommer ju inte alla nyheter samtidigt utan det kommer att spridas ut under hela hösten eftersom leveranserna ibland kan dröja väldigt länge. Men så fort jag får tag på bilder lovar jag naturligtvis att uppdatera det här på bloggen och även på facebook>>! Håll utkik, nu drar vi igång hösten :-)

Tjingeling på er!


4 kommentarer:

  1. Tack för en riktigt stor dos inspiration här!!

    kram CC

    SvaraRadera
  2. Bilden på "skrivbordet" med de två genomskinliga stolarna är från inredaren Marie Olsson Nylander's hem Skattkammaren i Arild!
    Googla och se mer bilder från hennes hem....
    Fint!

    Mvh DeiaC
    http://pgrundavlera-lottathedesigner.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Tack Deia! Nu hittade jag ännu mer fina bilder :-)

    SvaraRadera