tisdag 10 mars 2009

Mitt i veckan..

2 sides annons i kommande nummer av Concierge mars/april 2009,
fotografier av Magdalena.
Ibland står det lite still med inspirationen och då blir det glesare mellan inläggen, men desto mer händer bakom kulisserna, så jag tänkte berätta vad som bland annat händer i min vecka :) Och apropå "fina gatan" inlägget förra veckan så fick den bilden inspirera till en av de få annonser jag har under våren :) se bild ovan.

I morgon onsdag ska jag in till stan för ett möte ang ett eventuellt kommande par courrier-projekt, jättespännande! vi får se vad det blir av det och framförallt när, men det får förbli en liten hemlighet tillsvidare.. ;)

På torsdag har jag blivit inbjuden till Press och Blogg-lunch på Restaurang Pontus! (mycket trevlig krog i city)

Det är Duni som firar 60år och presenterar årets hetaste duknings-trender denna dag, det ska bli väldigt spännande, för dukning står mig varmt om hjärtat :) och vem tackar nej till en gratis lunch på en fin-krog, inte jag ;-D Förhoppningsvis kanske jag kan visa lite intressanta bilder på vackra dukningar därifrån efteråt.

bild: Pontus restauranger
Pontus restaurangerna>>
Pontus krogarna hör till de bättre i Stockholm och kan verkligen rekommenderas, själv har jag inte varit på just denna men däremot på den "äldre" Pontus in the Greenhouse, som var en upplevelse! Just den är nuförtiden tyvärr stängd för att ge plats för de nya Pontus-krogarna, (nya och nya, några år har de redan på nacken)
bild från Pontus hemsida
Kika gärna in på deras hemsida, där finns många vackra bilder att titta på :) och man blir minst sagt sugen på att boka bord!

bild från Pontus hemsida
Gillar ni grodan? jag tyckte den var jättesöt! och det slog mig att jag kan ta in den till butiken om intresse finns! maila mig i såfall :)

Ha en fin vecka!
//M

ps, Det är så roligt för mig att läsa att nya glada blogg-läsare hittar hit, ni är så välkomna! hoppas ni stannar en stund och kommer tillbaka :)


1 kommentar:

  1. Den där grodan är jätte söt, har haft ett gäng som jag har haft som gå-bort present men vet faktiskt inte om jag har en egen kvar.
    Dukningar visst är det roligt och vad mycket snyggt det finns.
    Hoppas du får någon rolig inspiration som du kan dela med dig utav ifrån lunchen.
    Ha det gott, Kram:)

    SvaraRadera