onsdag 15 februari 2012

syns du inte, finns du inte..

Jag är ett litet företag, med andra ord man andas, lever och är sitt företag dygnet runt vilket alla egen företagare nog kan skriva under på. I dagens Sverige där inredning är ett så enormt stort intresse och marknaden väldigt stor så måste man ständigt synas eller höras för att kunderna ska hitta till en. Och det kan ju te sig i alla möjliga olika former som ni vet via annonser, talk-to-talk, bloggar, facebook, flyers, sponsring, nyhetsmail osv. Jag har gjort det mesta förutom TV och radio. Men även om man syns i olika sammanhang så betyder inte det automatiskt att alla känner till butiken, man vet faktiskt aldrig vilken effekt det blir och det finns många butiker att välja bland..ingenting kommer gratis utan man måste ständigt jobba med sitt varumärke. Men något jag vet är att man inte vet förrän man provat :-)

Nu ska jag prova en ny variant, nämligen att trycka upp affischer i 50x70cm och tejpa upp framförallt i Vasastan men även på andra ställen i Stockholm. Precis som andra gör inför konserter och utställningar. Sådana planscher sitter ju aldrig uppe länge men det är också ett sätt att synas på för en kort stund och förhoppningsvis kommer några nya att upptäcka en butik dom inte kände till :-)
Så igår kväll satt jag och Jessica (Edlings Grafiska) och knåpade ihop dessa affischer som går till tryck på fredag. Bilderna känner ni säkert igen, inget nytt där utan jag försöker som vanligt hitta en bild eller flera som ger den rätta känslan för butiken att man blir nyfiken och intresserad.

Men kanske en del av er reagerar på sista meningen i affischen "Antagligen Sveriges bästa inredningsbutik i Vasastan" Näe, jag har inte fått storhetsvansinne ;-) utan det är en lek med ord, att just i Vasastankanske Par Courrier är Sveriges bästa inredningsbutik, det är ett sätt att skapa uppmärksamhet
, "vad menar dom?", "detta måste jag undersöka", usch vad kaxigt, -med andra ord- skapa uppmärksamhet!

qrcode
Sen har jag givetvis hoppat på trenden att lägga in en qr code i affischen, denna konstiga ruta börjar att dyka upp mer och mer nu. För dom av er som inte vet vad det är men har en Iphone, börja med att ladda ned appen: qr reader for iphone. Och jag antar att det funkar för alla smartphones. När den är nedladdad trycker ni bara på den ikonen i telefonen och håller telefonen framför och på denna bild, så får ni se vart ni hamnar ;-) Alla med en hemsida eller blogg kan väldigt enkelt göra sin egen qr kod via denna länk>>

Vill du också ta hjälp av superduktiga Jessica på Edlings Grafiska för trycksaker, visitkort, annonser mm, så maila till Jessica Edling på: info@edlingsgrafiska.se
hälsa från mig! :-)

6 kommentarer:

  1. Helt rätt;) Kämpa på. din butik är så fin och inspirerande. Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!! Jag var och handlade i din butik förra helgen och har tidigare beställt i din din nätbutik då jag inte bor i sthlm och jag måste bara säga att du har den mest personliga inredningsbutiken i sthlm!! Du har så mycket fint och jag hoppas du får många fler kunder med hjälp av affischerna!!/ hälsningar Åsa

    SvaraRadera
  3. Väldigt snyggt!!
    Du jobbar hårt med din butik och har så bra idéer! Tummen upp för tipset på avstigningsplats och nya appen!
    Stort lycka till!

    Ann-Christine

    SvaraRadera
  4. Det är det enda som gäller, lite kaxighet och att synas! Bra jobbat, Magdalena!

    SvaraRadera
  5. Halloj !!
    Vilken superbra ide'.
    Blir nog en hit !!
    Kreativitet och framåtanda kommer man långt med och det har ju du till max.
    Lycka till !!
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  6. Hej Magdalena,

    Har du sett detta paradis bara 1,5 timmme från Paris!http://www.chateaudelaverrerie.fr/GBindex.php?navigsom=Welcome

    Delar din kärlek för France /mimi

    SvaraRadera