söndag 12 februari 2012

details

Söndagen har tillbringats med att flytta om lite bland saker här hemma. Så bokstäverna har flyttat ut i köket och bort med de röda detaljerna jag hade tidigare. (se äldre inlägg här>>)

Älskar kokböcker precis som inredningsböcker, men ska erkänna att jag inte ofta bläddrar upp och lagar efter recept .hmm får bli en bättring på det.

Om du vill veta vart jag köpt bokstäverna i plåt, kika in på tidigare inlägg här>>

På en anslagstavla från Granit har jag fäst både minnen och fotografier. Skylt och kastrullunderlägg från Par Courrier, fotografierna går också att beställa via butiken i olika format. Franska Liljan i trä har tidigare funnits i sortimentet men inte längre tyvärr. Plåtasken "Provence" ett köp från Paris i somras.
Skylten Cuisine från Par Courrier, finns här>>

Det finns lite olika saker jag samlar på och en är just Menyer. Så jag brukar alltid fråga om jag får ta med mig en om restaurangen jag besöker har en extra fin sådan :-) Fint att rama in och passar bra på en vägg i köket. Denna är från en av mina favoritrestauranger i Paris..

..nämligen Brasserie Bofinger>> där jag säkert varit minst 4 gånger. Detta var vår Hovmästare just den kvällen (2008) glad för att få vara med på bild ;-)

Önskar alla en fin söndagskväll och tack för trevliga och mysiga mail ang tävlingen och andra kommentarer på bloggen! Blir jätteglad när ni lämnar en hälsning, jag läser allt :-)
Ha det bäst!

*alla bilder fotograferade av Magdalena Martin**

1 kommentar:

  1. Så fint du gjort det! Många fina detaljer. Bra tema som passar bra hos dig.
    Fortsatt trevlig söndag!

    Annika

    SvaraRadera