torsdag 9 februari 2012

Gertrudes Stockholm

Hej igen!
Jo, jag har ju faktiskt glömt att berätta en sak..

Men jag börjar med att berätta om butiken
Gertrudes
"Sveriges ledande butik inom bädd, bad och inredning öppnade 2010 vid Norrmalmstorg och har sitt ursprung från
NK
Bädd & Bad i Stockholm.
Hösten 2011 fick butiken helt nya ägare och har nu flyttat till Karlavägen 16 på Östermalm.

Här på före detta Galleri Lars Bohman fanns tidigare verk av Peter Frie, Maria Miesenberger och Dan Wolgers. Nu finns här på 550 m2 varumärken som Ralph Lauren, Yves Delorme, Kenzo, Calvin Klein Home, Engmo Dun och Schlossberg.

..och på en liten liten yta i denna butik har även Par Courrier flyttat in! Kanske lite mer som ett mini showroom, då bara en liten del av utbudet finns här till en början. Men jag är naturligtvis jätteglad att de ville ta in mitt sortiment och Par Courrier på det återöppnade Gertrudes. På väggen ser ni några av mina Parismotiv i en förstorad version (50x70cm) och på bordet en blandning av Par Courrier.

Det vackra svarta vitrinskåpet, klockor och luftballonger som nästan blivit ett signum för en del av Par Courrier´s sortiment. Så hit till denna butik flyttade jag in en del av mina varor i slutet av november och Gertrudes smygöppnade i december 2011 igen.

I entrén hittar ni fantastiska rumsdofter från flera kända märken. Men det största sortimentet ligger först och främst på Bädd och Bad, med några av världens finaste märken som man tidigare endast fann på NK i Stockholm. För mer information om märken, utbud och bilder från Gertrudes, gå in på deras hemsida.
www.gertrudes.se
Alla bilder i detta inlägg är lånade från Gertrudes.
Och här har vi tjejerna som är butikschefer för Gertrudes idag, Anna och Hedvig som har lång erfarenhet inom inredning och kommer bland annat från Svensk Tenn.


1 kommentar: