lördag 7 juni 2008

Logotypen

OKTOBER 2007

Jag (M): Hej Jonas! (god vän och arbetskollega till min man)
Har du lust att hjälpa mig med logotypen till mitt företag? Namnet betyder per post så jag är ute efter en stämpel, något i denna stil som ovan exempel :)

Jonas: visst! jag fixar!


Några timmar senare dyker denna upp (?)
M: Du Jonas, den var fin, men jag var inte ute efter en vapensköld....(?)



Jonas: Jo, men det är ju jättesnyggt till det marina!
M: Om jag skulle sälja kläder kanske ;) Jag vill ha en cirkel, snälla!
Jonas: Ja, men vad sägs om denna då?! :-D
M: Ja den var kanonfin! men åter igen, par courrier betyder per post och en livboj är inte riktigt rätt heller...


Nästa försök....
Ma: Njäe...

M: Jonas, den ser ut som Globen(arena i Stockholm)!
-Stämpel, snälla
(?)

M: Tack Jonas, den blir toppen! :-D




I december 2007 skickade jag in logotypen till Patent- och registreringsverket och i April 2008 var den godkänd och registrerad i Sverige! Så här gick det alltså till när
PAR COURRIER´s logotyp blev till! Livboj-logotypen kommer jag dock att använda mig av i framtiden till andra ändamål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar