lördag 28 juni 2008

1 år!

Tänk att 1 år redan har gått, tiden går så fort! Och det har hänt så otroligt mycket! :)
Mitt första inlägg jag gjorde kan du läsa här, då hade jag en skön semester hemma, fast regnet stod som spön i backen!
Att jag började blogga är helt enkelt min äldsta väninnas förtjänt, efter att kikat in på hennes blogg tyckte jag att det där med bloggande verkade jätteroligt och något för mig :-D
Fotat har jag alltid gillat och det här var ett kul sätt att få dela med sig på. Men framför allt saknade jag en "kanal" att få utlopp för all kreativitet som bubblade. Bloggen har nog varit den bästa *kurs* jag "gått". Men den var från början endast tänkt till familj och vänner, nu är ni runt 300 personer per dag, helt otroligt!

I början var det mest mina pysselprojekt och renoveringsobjekt som dokumenterades, sen kom butikstipsen som var otroligt roligt att få göra och att samtidigt få dela med sig av sina favorit butiker i stan! Nu hinner jag tyvärr inte med det längre, och det är nästan så att man saknar "fritiden" man hade tid att måla på...

Och jag säger som en annan blogg sa vid hennes 1-års-firande, att det fortfarande känns som man skriver för några få och nära vänner, man glömmer lätt bort att det kanske hela tiden dyker in nya? besökare som inte följt med, som min egen kusin Mia! Kul att du hitta hit, av en slump dessutom :-D

butiken Lo lodi
Tårtan är till alla er, ett jättetack för att ni hälsar på här! till nya vänner och bekantskaper som knyts till en via både bloggen och mailen, till alla er som är inne och kikar men kanske inte skriver, jag är givetvis väldigt nyfiken på er med ;)
(en av några prov på logotyper för butiken, av Jonas W, okt- november 2007)
Detta är min inspirationsdagbok - öppen för alla på gott och ont. Jag försöker vara personlig men inte privat, men jag är samtidigt väldigt stolt över vad jag har åstakommit och allt som har hänt det senaste året .
Bloggen är och har varit för att underhålla mina tankar och idéer! och för er som velat hänga med, jag hoppas att jag kan fortsätta att inspirera och tipsa. Tack till alla andra bloggare därute som inspirerar mig :-D
En riktig bamsekram till er alla!!!!
// Magdalena - ett år äldre...

12 kommentarer:

  1. En jättekram till Dig från mig på 1-års dagen! Är så glad att jag hittade hit till Din fina, välgjorda och inspirerande blogg och genom den också fått kontakt med Dig! :)

    Njut av helgen och ta Dig lite tid att se tillbaka på ett händelserikt år, på alla sätt och vis!

    Kram från Karin som ser fram emot kommande år och inlägg. :)

    SvaraRadera
  2. Gratulerer med ett-årsdag!
    Jeg abonnerer på bloggen din og du gir meg masse inspirasjon. Tusen takk for at du deler med oss. :)
    Ha en flott dag.

    SvaraRadera
  3. Stort grattis på 1-årsdagen!
    Har följt bloggen troget sedan den dag (i januari) som jag hittade till dig av en slump. Sedan dess har jag hunnit njuta av många fina bilder och genomtänkta inlägg, samt fått massor med inspiration.
    Känns som att man "känner" dig lite grand och det känns trivsamt.
    Hoppas att du har en skön 1-årsdag
    (regnet står som spön i backen precis som förra året).

    Många kramar Marie i Skarpnäck

    SvaraRadera
  4. Glömde säga; att jag tog med mig en bit av tårtan till kvälls fikat.
    Den ser så härlig ut, men jag har inte hunnit smaka än.

    Tjohej :O) Marie i Skarpnäck

    SvaraRadera
  5. Grattis på 1-års dagen!!

    Önskar dig all lycka många år framöver

    Lotta

    SvaraRadera
  6. Gratulerer med 1 år som blogger, eg kikker innom deg av og til for her er det mykje fin inspirasjon. Sommarhelsing frå Juliann i Norge

    SvaraRadera
  7. Dina inlägg och bilder skapar en våg av inspiration och skaparglädje. Har besökt dina sidor mååånga gånger och stannar länge för att läsa.

    Grattis på 1-års dagen!

    SvaraRadera
  8. Härlig blogg!
    Grattis på ett-års-dagen, en dag i efterskott!
    Malin

    SvaraRadera
  9. Och vi tackar också för möjligheten att läsa:) Det är så kul att se alla vackra bilder dessutom!

    Susanne

    SvaraRadera
  10. Gratulerer med 1årsdagen. Kjempefin blogg du har. Jeg har nettopp begynt selv, så dette er helt nytt for meg. Gleder meg til fortsettelsen :) Stikk gjerne innom en dag, det hadde vert koselig.

    Klem fra nr. 5

    SvaraRadera
  11. Det är faktisk vi som får tacka dig , Magdalena .
    Kommer fortfarande ihåg första gången jag hittade "Magdalenas hem" .
    Wow tänkte jag vilken härlig blogg, den har allt, butikstips , snygga bilder (i "rätt" stil), och trevliga inlägg att läsa.
    Tack för ett trevligt år och hoppas det kommer många flera.
    Många kramar till dig /Bitte

    SvaraRadera
  12. Gratulerar, och det är vi som ska tacka dig! Du ger så mkt inspiration. Inspiration att fortsätta och att våga gå vidare med nya projekt!

    kram Lina

    SvaraRadera