torsdag 20 september 2007

Senaste statistiken...

enligt senaste räkningen på min blogg så bor 62% av er i hus och genomsnittssåldern är mellan 30 till 45 år...hur väl stämmer det in på dig? var med i min lilla undersökning, allt är givetvis anonymt! I högermenyn finns två stycken enkätrutor där du enkelt väljer det som passar in på dig.

vad händer i helgen då, jo jag är faktiskt ledig och ska fortsätta mitt senaste renoverings-projekt, ett rum där jag får gå helt lös på lantligt-gammalt-franskt och vitt! ända kravet från min man är att det ska bli ett rum för böcker, men annars har jag fria händer *tjoho!* det ska helt enkelt bli mitt "franska stemningar-rum"! vi får väl se hur bra jag lyckas...men inspiration finns till tusen tack vare alla underbara bloggar :) och jag har inte bråttom, det ska få ta sin tid.

Sen ska jag givetvis knåpa på nya butikstips och jag har några att välja i mellan, vi får se vilken mysig butik det blir. Och det kanske snart är dags för lite pyssel och hemma-hos-mig-bilder, det var länge sen! Ja idéer tar aldrig slut, det är bara tiden som sinar.

ps... funderar du på att bjuda på Dry Martinis till helgen så titta in på mina drinktips i Arkivet eller klicka här!

Önskar alla en riktigt trevlig helg!

kramar Magdalena

11 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se resultatet, lykke til med "jobben".

    Undersøkelsen stemmer på meg....

    God helg!

    SvaraRadera
  2. Vad är det för hus på bilden?

    SvaraRadera
  3. Har just varit ute i garaget och grundmålat en gammal utdragbar barnsäng med en blandning av vattenbaserat kvistlack, vatten och bränd umbra. Fick tipset att ta det i stället för shellack, rödsprit och pigment utav färghandlaren. Har inte provat blandningen tidigare så det blir spännande att se vilket resultatet blir. Sedan är det bara att fortsätta med resterande målning och hoppas resultatet är i närheten av det jag tänkt mig!
    Nu väntar ett träningspass och sedan ska jag till dagis och hämta barnen.

    Trevlig helg!
    Kram från Karin :)

    SvaraRadera
  4. Nejmen wow vilken skön kompromiss! Kommer säkert bli kanonfint!!

    SvaraRadera
  5. Vad skoj för dig att få ditt speciella franska stämningar rum.
    Här är det lite sådan stämning lite här och lite där.
    trevlig helg
    /S

    SvaraRadera
  6. Åh,vad mycket fint du visar...men just nu gillar jag verkligen bilden som du har i det här inlägget;-)
    Så ser mina kläder också ut när jag är i målartagen...
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Villa och 32 år...beskrivningen verkar fånga in mig! Det låter som om du har superroliga projekt framför dig! Ska bli kul att se resultatet sen! Ha en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag vill se hemma hos! :D
    Jag är 33 år och bor i villa, en genomsnittsbesökare med andra ord. Länkar till dig nu!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Texten...fy, tog säkert en månad att göra.Jag hittade bara skeva texter, så tvingades att göra den själv.Jag använde blyerts först. Tack för de snälla orden.För själv stirrar jag mig blind på felen, hihi. Vissa bokstäver blev lite osymmetriskt tjockare än andra ;). Trevlig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Men du !! vad underbart att få ett rum i fransk stil så där..lyckliga du..du måste visa oss lite av det snart !!
    Jobba inte ihjäl dig nu i helgen..kram Anette

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt det låter, kombination böcker och fransk stämning :D Jag är 27år och bor i en villa. Känner mig dock som en +30 :D :D Så kanske jag är en genomsnittbesökare då ;)

    Ha det så bra! Kram!

    SvaraRadera