söndag 9 september 2007

Lite släng av gammal nostalgi...

Efter att ha gjort ett färgglatt bildinlägg om Casa Cor kliar det nästan i fingrarna av att få slänga in något riktigt gammalt och dammigt!

jag rotade lite i mina hemliga lådor och valde ut dessa gamla godingar...


En bröllopsinbjudan från 1896, en balinbjudan (tror jag) min tyska är inte den bästa samt lite tågbiljetter med hundra i bagaget...


Vet att ni är rätt många där ute som gillar gamla tryck att bla annat kunna stryka fast på kuddar och liknande, detta kanske kan inspirera till ett och annat.

I morgon blir det mer bilder ifrån Casa Cor och dom första bilderna ser ni i inlägget under detta.
Hoppas ni haft en bra helg

Magdalena





5 kommentarer:

  1. Jo, tack, helgen har varit mycket bra och jag hoppas detsamma för Dig!
    Vilka fina gamla tryck...

    Go'natt!
    Kram Flisan.

    SvaraRadera
  2. Vilka läckra gamla bilder!! Tänk va allt var vackert förr, kul att ha! Oj vilket place stället under var då! Häftigt att gå där och kika! Det har jag missat och inte hört talas om, kul inlägg! Ha det gott, Mari.

    SvaraRadera
  3. Finns det ingen Blogg som har lite mörkare möbler,typ gammalt och mörkbrunt...kan ju inte ha vitt hemma hos oss!

    SvaraRadera
  4. Jag kommer att visa bilder ifrån New Port senare i veckan, där finns det mer mörkare möbler i inredningen att hitta inspiration ifrån. Dessutom ska jag in till stan igen idag, tandläkaren...*suck* så då kanske jag hinner med lite nya affärer att fota i :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilka läckra gamla tryck du hade där.... underbara!

    SvaraRadera