måndag 24 september 2007

Närbild Hans Mikaels ljusa butiken

Många mysiga inredningsbutiker hittar man på Humlegårdsgatan
i Stockholm och Hans Mikaels är en utav dom som dessutom öppnade redan 1991! men dom nöjde sig inte bara
med en butik utan har två! mitt i mot varandra. Den första jag tänkte visa är denna som kallas för den Ljusa Butiken



väldigt vacker skänk och spegel i otroligt fin färg, vill ha!

en liten närbild av dom fina ljusstakarna och brickan



jag är väldigt förtjust i vackra dukningar och här blir man inspirerad



här vill man gärna lägga sig och sova




är du på jakt efter vackra ljusstakar i silver eller härligt porslin i blått hittar du det här



sandbrunt och cremevitt är väldigt fint ihop och passar vita hem på hösten




tyvärr har dom ingen hemsida jag kan hänvisa till, men adressen är Humlegårdsgatan 19,
nästa gång vi besöker Hans Mikaels blir det till den Mörka Butiken som har otroligt mycket fint och är större till ytan.




Oj vilken målarhelg jag har haft, vill egentligen inte se en pensel och färgpyts på ett bra tag nu, men man måste ju slutföra det man påbörjat så det är bara att fortsätta när tid finns igen.
Ny vecka nya tag, ha en bra måndag!

Magdalena

9 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder, min favorti måste nog bli skänken och spegeln gillar också brickan som alla ljusstakarna står på.
    Det är så fint med pärlbård.
    Nu måste jag jobba!
    Ha en bra dag!
    Ella

    SvaraRadera
  2. Så fin butik alltså..lyckliga du som har så nära till alla de fina butikerna..du är så medveten om vad som finns..men det är väl för att du har det intresset..för annars brukar jag alltid veta mer om butiker och sånt än vad S-holmarna gör...
    Tur att vi har dig som vill visa oss runt överallt,du ska veta att det är en fröjd att kika in här !
    Ha en bra vecka Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hjälp jag tror jag dör vad vackra bilder....tappar nästan andan. Vilket vackert sovrum....allt jättefint.
    Ha en skön dag. Kram Hjärtan på tråd

    SvaraRadera
  4. Där verkar det finnas mycket fint,
    mycket "jag vill ha"
    Kul för dig som har så många härliga butiker nära dig!
    ha, det gott
    /S

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder från en vacker butik och sån miljö de har! Verkligen fint, tack för titten!! Mari.

    SvaraRadera
  6. Där är så mycket fint! Har tyvärr inte varit inne, men "fönstershoppade" där en söndag i somras!! Gillar din blogg! Ha en skön kväll! Kram!

    SvaraRadera
  7. Åh min tid bara rinner iväg...hur mycket har jag inte missat hos dig ;)! Tack...superfina saker som vanlig :). MÅSTE kika lite till!!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. du är såå ambitiös! grymt med alla din tips och bilder för dem som inte bor här! massa kram!!

    SvaraRadera
  9. Heisann :)
    Jeg fant nettopp bloggen din og har bare fått kikket på de nye bildene dine.. Oi oi oi sååå vakkert !!! Blir stum her jeg sitter !! Nydelige bilder med fantastisk flott møbler.. Likte alt jeg :-)) Sengen var jo bare herlig...
    Jeg legger deg på min favorittliste ;) for her kommer jeg snart tilbake..

    Sommerklem fra Kristiansand i Norge

    SvaraRadera