måndag 25 juni 2018

Gifte seg i Paris ♥


Det är nog en romantisk dröm för många och jag har lyckan som Bröllopsfotograf i Paris sedan flera år att få träffa så många par som väljer Paris som sin stad för sin stora dag ♥
 Många par som bokar mig kommer ifrån Norge, jag gissar för att det är enkelt för oss att förstå varandra språkmässigt men också förhoppningsvis för att de gillar mina bilder :-)



Carina & Alexander från Norge kontaktade mig ca 6 månader innan sin dag i Paris och bokade mig som sin Bröllopsfotograf. 




Jag mötte upp med Alexander kl 08.00 vid Trocadéro innan Carina kom dit i separat taxi. De ville ha en "First look" moment ♥ 
Detta är även en standard mötesplats för alla par som väljer att fotas vid Eiffel. 




 Underbart att fånga så glatt ärliga känslor av lycka att se sin brud ♥








 Känslan av att ha Paris helt för sig själv...
(så är det ju förstås inte i verkligheteh..men med erfarenhet av att vänta in rätt ögonblick och att fotograferas TIDIGA mornar, så får man tll såna här bilder)


Carina´s vackra klänning är en Maggie Sottero inköpt hos Brudehuset i Tromsö.
Makeup av Charles Gillman Paris och håruppsättning av Ciara







 

Om tiden och schemat tillåter, så försöker jag alltid ta mina par till ett närliggande Café. Dels för en liten paus, men också för några mysiga typiska Cafébilder.










Efter Cafét tog vi Uber taxi till Paris vackraste bro, Pont Alexander III. Den ligger ca 5 min med taxi från Trocadéro. 






Turister (speciellt asiater, älskar att ta Selfies med Brudpar ;-) och det kan man väl bjussa på. Man ska ha kul under en fotografering med :-)











Carina & Alexander gav sina löften till varann på Norska Sjømannskirken i Paris


Har du frågor ang Svenska eller Norska bröllop i Paris eller behöver en fotograf, så hör av dig! ♥

 All photos by ©Magdalena Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar