onsdag 7 oktober 2015

The BIG renovation part 2

Som jag nämnde tidigare, så har och ska vi byta alla fönster i studion/ lägenheten.
Alla fönster är färdigtillverkade redan men av olika krångliga omständigheter så måste vi vänta med att byta ut några tills nästa år. Detta är det kommande sovrumsfönstret vi låtit tillverka, det står nu på ett lager tillsvidare.. Jag hann dock fota det innan vi fick köra tillbaka det ;-) Fönstret skissade jag upp tillsammans med vår fönstertillverkare här i Paris. Och inspirationen fick jag från denna bild nedan som jag hittade på Pinterest.
 Det är nämligen så att vi planerar för ett privat uteplats i anslutning till vårt sovrum :-) :-)
Men eftersom det är lite byråkratiska papper med grannars godkännande för det att gå igenom, så får vi avvakta ett tag...
Det hade ju varit fantastiskt fint med fönsterdörrarna som på inspirationsbilden, men det materialet är dyrare och vi har inte samma takhöjd heller, så vi fick göra en variant.

Så här på vår tiltänkta uteplats står det still just nu. Men till nästa sommar så hoppas jag att det ska vara klart, vi får se :-) Det beror på hur lång tid det tar för alla papper att gå igenom och i Frankrike kan sådant ta T I D...lång tid..

Ser ju inte så mycket ut för världen just nu.. Men det var ännu värre innan.. Vi har lagt ny marksten här, samt målat fasaden vit. I hörnan är en platsbyggd soffa på G..
Längst bort i bild är tanken att det nya sovrumsfönstret ska vara så att man kan gå rakt ut istället för att kliva över fönstret som vi gör nu ;-) och närmast i bild anar ni badrumsfönstret som redan är bytt.
Vår studio ligger på en innergård så allt ljusinsläpp och egen uteplats är guld värt.
Vi har satt upp en grind för att hålla obehöriga på avstånd, man vill ju inte att de kikar in i sovrummet eller badrummet och det är just det, grinden, som just nu är ett litet grann-problem..vad de nu ska göra utanför vårt sovrum kan man undra..
Men lite grönska och personlig touch på detta, så kan det nog bli väldigt fint i framtiden.

Jag har en liten Inspirations board på Pinterest där jag samlar idéer om uteplatsen, kika in här:
Pinterest Small Terass Ideas>>

Ja vi får ju inte plats med ett stort bord, men soffan är på G i allafall ;-)

Nåt sånt..och massa härlig grönska :-)

To be continued..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar