tisdag 6 september 2011

jag testar..


..Dörrtapet

I butiken har jag haft en ganska tråkig innerdörr som angränsar till min grannbutik. Så idag har jag testat en produkt från ett franskt företag som heter Plage>>
Där kan man hitta olika motiv till både dörrar, väggar, kylskåp och annat kul.

Ni får ursäkta bildkvalitén, blev lite hastigt med mobilkameran..(bilder från butiken)

lite svart snickerifärg som framhäver listerna blir nog pricken över i:et..

Tycker att resultatet blev ganska kul och ett lätt sätt att förändra en annars väldigt tråkig innerdörr som inte hade några snickerier alls.

Dörrmotiven har en häftande baksida och kan flyttas ett mycket stort antal gånger utan risk att förstöra underlaget. Lite trixigt är det och en del luftbubblor som man får fixa med, men med lite tålamod så blir det bra. Detta tog mig ca 45 min innan lunch idag :-) Dörrmotiven kan även användas på släta väggytor om man vill skapa en synvilla.

Ni beställer detta lätt genom deras web-butik: www.plage.fr
ca 1 veckas leveranstid från Frankrike. Denna som jag använt kostade 53,72 euro (475kr) inkl frakt. Bruksanvisning medföljer på svenska och 9 andra språk.


*skylten ovanför dörren "Rue Montmartre" 198kr, hittar ni här>>
*Den stora brun/rostiga skylten på golvet är min privata och ej till salu (antik och finns bara i ett exemplar) men som jag köpt här>>

Ha en härlig dag!

1 kommentar:

  1. Åh, så häftigt!!
    Precis min smak! Tack för inspirationen. :)

    Mvh Mia

    SvaraRadera