torsdag 21 januari 2010

+5 och ingen snö

Hej på er alla! här är jag nu (se röd prick på kartan) mitt i centrala Paris (i Saint Germain des Prés) längst upp till vänster ser ni Louvren och denna gång bokade jag ett så kallat "lägenhetshotel"
Citadines Apart´hotel Saint Germain des Prés
Läget är fantastiskt! Ett stort rum (studio) med allt man behöver och ett litet kök! så man behöver inte äta dyra frukostar. Det finns även lägenheter för stora familjer. Jag kom inte fram förrän det var mörkt så jag kan inte bjuda på så mycket roliga bilder än ;-)



+ 5 grader i Paris och ingen snö, känns som rena våren jämfört med Sverige... Uteserveringarna är självklart öppna här (som vanligt..) Jag tog en snabb tur till mataffären för att köpa hem lite frukost, vatten och annat. Men att välja något så enkelt som vilken yoghurt man ska ha till frukost tog 10 min (!) eller vad sägs om en 10meter lång hylla med bara yoghurt....




Nej, detta kommer inte att bli en modeblogg ;-) men jag kunde inte låta bli att ta kort på detta festliga skyltfönster som ligger vägg-i-vägg med hotellet. Det är Max Chaoul Couture som skyltar vår/vinterns festkläder..

Uppmärksamma bloggläsare har konstaterat att jag inte kommer att hinna med Formex, tyvärr så krockar dessa inredningsmässor med varandra denna gång. De brukar de inte göra i vanliga fall.

Glada hälsningar från Paris!

6 kommentarer:

  1. vad heter lägenhetshotellet ? bra tips ! vad kostar per natt?

    SvaraRadera
  2. flåt de står ju namnet på hotellet kan inte läsa!!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt med Paris. Ha det så bra och njut! Väntar med spänning på fler vackra bilder...
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en riktigt trevlig vistelse i Paris!

    Måste visa min väninna det här inlägget, hon ska dit i slutet av mars och trodde att vädret skulle vara trist då! Den tiden lär det säkert vara full vår!

    Ann-Christine

    SvaraRadera
  5. JAAaa, der skulle jeg gjerne varit nu...:)) Njut dagarna..Paris er fantastisk..!!
    Vad smart med leilighetshotel..Jag brukar bo på et lite, sjarmigt hotel lite lenger upp i gatan for dej; ved Notre Dame.
    http://lesdegreshotel.monsite.wanadoo.fr/

    Hilsen norske Mariann (beklager svorsken...hihi)

    SvaraRadera
  6. Åh så spännande med Paris, lite avis blir jag.... Förstår att du ville fota, underbara klänningar!!!!

    SvaraRadera