fredag 13 februari 2009

Oliver & Romantik

...Oliver & Romantik heter en blogg-väns blogg och jag tyckte det var ett passande namn för dagens inlägg :) Hälsa gärna på hos Monica i Rom/Italien så får ni en härlig dos av hemma-hos-inredning ala Italien!
Oliver &Romantik

I morgon är det alla hjärtans dag och det blir nog en mysig middag hemma, något gott rött vin och grillat kött är jag sugen på :)

Allt på bilderna ovan är från butiken, även vikvägg och fusk-spis går att specialbeställa via
PAR COURRIER, kontakta mig på mailen för prisuppgifter vid intresse.



Jag är alldeles betagen av alla växter och blommor som kommit in i butik, här ser ni Olivträdet och på golvet står Hortensia, finns även som kritvit.

Personligen kommer jag att behålla en av varje växt, det har verkligen blivit ett lyft här hemma med allt grönt! Och passar mig utmärkt med tanke på att jag alltid glömmer att vattna, nu har jag inte det problemet längre :)
Och vet man inte om att det är konstgjorda blommor så syns det verkligen inte, min man kom hem och luktade (!!) på Pionerna som jag har i en vas.
det är väl ett bra betyg om något!



Önskar alla en riktigt trevlig helg!

//Magdalena

5 kommentarer:

  1. Så mycket fina bilder.
    Tack för titten.
    Hanna
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Hej !!!!!
    WOOW......!!!!!!
    Tack, för att du nämner mig....!!!!
    Kul.....
    Men oj,oj....vilka bilder jag ser här idag......om jag fick till hälften så fina,så skulle jag ställa till kalas......!!!!!!
    Det är bara sååå underbart alltihop.........
    Och oj,vad jag är glad att se dina bilder igen...!!!!!!
    Internet i all ära.......men dessa bilder är det nåt speciellt med.....
    Blommorna är super........
    Det gör verkligen stor skillnad , med eller utan blommor.......
    Och fuskisar är så fina nuförtiden........
    Ja,dessa stackars män som inte alltid förstår , när det är äkta vara.........
    Min styvpappa vattnade en fuskblomma, en gång , när mamma var och älsade på hos mig......han ringde och frågade varför det kluckade så om krukan, när han vattnade........
    Ha en bra Alla hjärtans.......
    Själv firar jag med en lugn middag med familjen.........
    Och att jag nu har 1 blogg till, som nu är klar och registrerad....ska bara till ett inlägg.......
    Låter dig få veta namnet, så fort inlägget är klart....
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  3. Du visar jämt så mycket fint och monica verkar vara en go tjej.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. hej !!!!
    ja,jag lovade ju.......
    Nu är första inlägget gjort.....alive and kicking......länkas även från oliver.......men heter : food ad interiors.....och finns på blogspot......
    Mindre snack o mer verkstad.....
    Kom gärna med ärlig kritik.....
    Kram,
    monica

    SvaraRadera
  5. Tittar in och för se rena växhuset.
    Så *levande* blommorna ser ut och fint där i hörnan med brick bordet.
    Varje gång jag ser den där bardisken så blir jag lycklig.
    Ha nu en riktigt härlig Alla hjärtans dag med rödvin och grillat och dina två män.
    Kram Marie

    SvaraRadera