lördag 3 maj 2008

"Vita rummet"

Jag fick en fråga om vad som hände med Biblioteket jag höll på med i höstas (!) Nja, det ser ut så här nu...spegelvänt :)
Anledningen för det är 2, dels för att vi tilläggsisolerade vinden i vintras bland annat och då fick Gästrummet bli ett "skrotrum" (vindstrappen går där) så en del av det möblemanget flyttade in hit och har liksom stannat upp lite där. Men jag förbereder även för lite miljöbilder till butiken i lantligt tema. Observera, detta är inte vårat sovrum, det håller jag för mig själv ett tag till ;)

Stol jag målade och klädde om förra sommaren, den är inte klar än...
och ett "pottskåp" från IKEA jag målat om vitt. Den söta lampan ni skymtar tillhör butiksortimentet PAR COURRIER, kommer även in med cremevit fot (samma skärm) Spegeln som står lutat mot väggen är en gammal ram jag lämnade in och fick spegelglas i, jag målade även insidan av ramen vit, idag ångrar jag dock det lite...hade nog varit finare om jag behållit hela ramen som den var.

Populära kuddar från butiken och visst är dom fina. Sätter den extra lilla franska touchen på det hela. Mer från detta rum kommer ni garanterat få se under kommande månader.

Eländiga pollen-allergin/förkylning består, så nu blir det tillbaka till viloläge
*atjoo*
Ha det gott allihopa!
/Magdalena

5 kommentarer:

  1. fina saker du visar som vanligt! Spegeln tycker jag är jättefin som vit:-)

    Kram från Singapore

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga, inspirerande bilder!
    Ha en skön söndag (trots snuvan ;-)

    SvaraRadera
  3. Det blev fint fotat så där genom spegeln, det gav liv åt rummet...
    Inte dumt att vara gäst där inte, risken möjligtvis är att man kanske stannar för länge där inne och inte umgås...Men trivas det skulle man!

    Krya på dig =D)
    Marie i skarpnäck

    SvaraRadera
  4. Alltid så härliga bilder!!!

    Liten tävling hos mig - om du vill .)

    Kram/Jes

    SvaraRadera