torsdag 15 maj 2008

Trompe - l´oeil

När jag var på mässan i Paris i vintras, sprang jag på ett roligt företag, dom gör Trompe-l´oeil tapeter! För både teatrar och övriga scenuppsättningar, som filmer etc men självklart även till privatpersoner, hotell mm.
Du kan i stort sätt få vad som helst på tapet, annorlunda!

Trompe-l´oeil betyder: "lura ögat", i stort- skenperspektiv, man vill genom ex konst få betraktaren att tro att ex bildrummet är en fortsättning av det reella rummet, eller som i bilderna ovan, en tredimensionell effekt. Vanligtvis ser man det på olika väggmålningar.
Vill du se mer av vad dom har för roligt att tapetsera på väggen, kika in här!
www.koziel.fr

2 kommentarer:

  1. God morgon Magdalena !
    Vill bara säga till dig att du har fått en Award av mig. Du var så självklar , Din blogg och din webbshop ger så mycket både inspiration och ögonfröjd av dina fina bilder.
    Ha en bra dag Kram /Bitte

    SvaraRadera
  2. Lycka till med din nya kamera! Som alltid är dina bilder underbara och inspirerande. Själv har jag bara min gamla trotjänare kvar - en 5 megapixelskamera. Än så länge får jag klara mig med den... :)

    Tack för en härlig blogg. Du är väl värd utmärkelsen!

    Kram Åse

    SvaraRadera