tisdag 13 maj 2008

Ny kamera!

Jag har en ny kamera! :-D Håller som bäst på att lära mig alla nya inställningar, är ju inte riktigt van vid att behöva det, ni som hänger med vet ju att jag tidigare använt en liten kompakt digital på 5 pixel och där var det mest att sikta och trycka :)

Jag valde även till ett extra objektiv, ett macro-objektiv. Vilket gör det väldigt roligt att fota exempelvis mat och växter! Som jag roat mig friskt med i helgen (ombyte förnöjer mot all inredning man fotar annars) Min gamla "trotjänare" hade gjort sitt och det var på tiden för denna investering. Märket blev en Canon, vill du veta mer, så maila mig.


Min första Award :)

Har aldrig fått en blogg-award förut så jag blev givetvis jätteglad!! :-D och den kommer ifrån den Norska bloggen Prinsesse Elin, Tack snälla Elin för din fina motivering :)

Som seden bör ska jag föra den vidare och jag väljer att dela ut den till alla er som skrivit, lånat bilder och tipsat om min e-butik på era egna bloggar eller på annat sätt. Ni anar inte hur otroligt glad, smickrad, tacksam och stolt jag har blivit, mer än ord kan beskriva,
stort T A C K!

AWARD nr 2!
Kommer från en av mina goa blogg-stammisar Home Sweet Home! Tack snälla du :)
Jag skickar den vidare efter mycket funderingar till....

Smeagols Hem
-För att hon alltid får mig att le och skratta åt hennes sätt att skriva och visa den nakna sanningen om vardagen. Samt stor inspiration om trädgård och med hennes kommande projekt med den och med husrenoveringar.

Colonial East
-För att hon lyfter fram en inredningsstil som inte är så vanlig än i våra svenska "ek-hem" och en stil som även jag är väldigt förtjust i! Samt att vi får följa hennes familj i en husförvandling.

Hannas Form
-För att hon tar ljuvliga bilder helt enkelt! :)


Kram på er!!
/Magdalena

6 kommentarer:

  1. Fina foton du visar idag =) Men det har du även visat tidigare... :) Är en flitig läsare av din blogg men har varit lite lat med att ge mig tillkänna..... Grattis till din utmärkelse, den är du verkligen värd. Ha det så bra 8`)

    SvaraRadera
  2. Så kul med en ny kamera! Blir allt lite paff när du berättar om din förra kamera, du har ju visat så otroligt fina bilder hela tiden! Visst är det kul att ta macro-bilder ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin utmärkelse du fått ifrån
    Elin i Norge, den är du verkligen värd. Du är ju min första kontakt med blogg världen, som gjort att jag hoppar runt som en nyfiken ekorre bland bloggar men alltid återvänder hit.
    Vilka fina bilder, tomater med droppar på så fint. Den där kameran blir "canon" hahaha.

    Ha det gott Marie i Skarpnäck

    SvaraRadera
  4. Kul med ny kamera !!!!
    Och kul att du fick en Award, du är väl värd den.
    Kram på dig /Bitte

    SvaraRadera
  5. Gud vilka fina bilder! Då ser jag fram emot ännu fler vackra bilder på din mysiga blogg!

    Kul att höra att man inte är ensam om att inte ha körkort;o) Det finns en ledig plats på intensivkursen i säter v 28-29 *blink, blink*

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Hei!

    For en flott blogg du har! Mange inspirerende bilder og innlegg! Kommer helt sikkert innom igjen! Ok hvis jeg linker deg?

    anette

    SvaraRadera