tisdag 28 augusti 2012

Metro

 Vi kan ju låtsas att jag kan klättra på väggar ;-) men riktig så är det förstås inte..


 och hur tar man en sån här bild utan att riskera livet kanske någon undrar..
tja man blir inbjuden att åka med(!) :-)) och det var hur kul som helst kan jag meddela :-) 9 stationer senare klev jag och Malin av skrattandes som två småflickor som varit på tivoli efter att ha färdats genom tunnlarna under Paris i förarhytten. Har lovat att maila tågchauffören några bilder, det får jag inte glömma bort!

 dom här tågvagnarna är nog snart ett minne blott, sakta men säkert byts de ut mot nya och modernare..

väntar på sista metron hem..

bultar, plåt, vackra lampor, trappor och en härlig industrikänsla, love Paris ♥

2 kommentarer:

  1. Hej Magdalena!
    Snart pryds mina väggar av dina fina foton, både fån din egen butik och från Dalani (ska måla färdigt väggarna först).
    För många år sedan var jag i Paris som student på studieresa (mer än 22 år sedan) och föll för både staden, känslan, kulturen men framförallt romansen, som varade i 3 dagar :-) Kom ihåg hur vi gick i och kring Sacré Coeur och drack cafe o lait på de små cafeerna runt om. Saknar nu en fantastisk bild från just Sacré Couer. Kan inte hitta det ibland de bilder som finns i din butik.
    Hälsningar
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Fia!
      Tack för ditt meddelande, vad glad jag blir att du gillar mina fotografier :-) Har gjort ett inlägg om Sacré-Cœur nu. Självkart ska jag ordna fram en förhoppningsvis "fantastisk bild" av Sacré-Cœur nästa gång jag är i Paris, så att du kan återuppleva fina minnen :-) Alltid kul med lite fotouppdrag om inte annat :-)
      Goa hälsningar,
      Magdalena

      Radera