söndag 3 april 2011

Restaurangtips i Stockholm

Stockholm vimlar av bra krogar, och är faktiskt en av världens restaurangtätaste städer! Dessutom inreds de idag på ett sådant sätt att inte bara maten tilltalar. Hur ska man då välja..
Detta ställe föll jag för, snygg inredning och klassisk bistromat, me like!
Spana in B.A.R som ligger på Blaiseholmen,
Glöm inte att boka bord om du planerar att äta på en tors-lördag, ett måste i Stockholm om du vill vara säker.



Ett annat tips på en krog med både bra mat och lite mer spektakulär inredning är
Griffins Steakhouse som ligger vid Klarabergsviadukten. Bästa borden att boka på denna restaurang är i "buren" längst in i lokalen! så be om det när ni bokar ;-) men då måste man vara större sällskap på minst 5 pers.

Vill ni börja kvällen med en vinprovning kanske?, då rekommenderar jag Vinoteket på Scheelegatan!

Lite tips från mig, vill ni har fler?

5 kommentarer:

  1. Det ska jag minsann notera, tack för tipset.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Magdalena!
    Vill bara informera om att jag valt att skriva lite om din underbara butik på min blogg och har därav lånat lite bilder av dig. Har givetvis angivit källan. Hoppas det är ok???

    Vill även passa på och tacka för att du delar med dig av så många vackra ting och tankar på din blogg. Det är verkligen en njutning att besöka den:).

    Kram Maria

    http://mariaschateau.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Såklart det är ok att låna bilder från mig :-) Blir bara glad av att butiken, bloggen och bilderna uppskattas :-)Tack snälla för de varma orden, kram!
    Magdalena

    SvaraRadera
  4. AH! Det både ser og høres underbart ut!! Kanskje jeg må ta meg tur til Stockholm i våres?

    Ha en super uke, Magdalena!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvaraRadera