tisdag 26 april 2011

La Boutique, Paris


Paris april 2011
Det vimlar faktiskt inte av inredningsbutiker i Paris, men denna gillar jag:
La Boutique ligger på 14 Quai de la Megisserie (1:a arr) längs Seine. Underbar lokal och jag kände igen en hel del leverantörer/varor som jag och denna butik ha
r gemensamt :-) Känner ni igen taklampan! I denna butik i Paris kostar den 499 euro, så vi ligger ganska lika i pris. Du hittar den i e-butiken här>>




Trevliga ägaren till butiken :-)

Malin pausar och vilar fötterna i soffan. Jo, jag har släpat med mig en Par Courrier påse i Paris, behändigt att ha småsaker i som man köper på sig lite varstans.

Adress: La Boutique, 14 Quai de la megisserie, Metro Châtelet. (Ligger längs Seine)

En annan butik ni inte ska missa om ni besöker Paris är MERCI.
Ligger på 111 Boulevard Beaumarchais, 75003 Paris. Väl värt ett besök!

Tidigare tips på inredningsbutiker i Paris hittar du här>>

3 kommentarer:

  1. Hej goa Magdalena!

    Drömmer mig bort bland dina underbara Paris inlägg..! ♥

    Tack för all inspiration och information! =)
    Jag vill packa en liten väska omgående och styra kosan söderut!

    Största kramen
    Mia

    SvaraRadera
  2. Tjohoo,
    Vilken fin butik - påminner lite om en annan trevlig butik i Vasastan ;) Såg min klocka. Ursnygga stallampor!
    Malin såg helt utpumpad ut av all shopping...
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar butik! Det är allt för länge sen man var i Paris senast...

    SvaraRadera