söndag 2 september 2012

Vitaste vitt på Hemnet..

9.000.000kr

Precis som många andra händer det väl ibland att jag går in på Hemnet även om man inte är på jakt för att köpa något. Och oftast fastnar jag bland våningar eller hus jag verkligen inte har plånbok till ;-) Men alltid kul att titta. Så här kommer dagens skörd av vitaste vitt i Vasastan, Stockholm. Vill ni se mer bilder på dessa tjusiga och bländande vita hemmen så klicka på länkarna vid adresserna.


6 500 000 kr

5 490 000 kr

5 975 000 kr

Själv bor jag i en hyresrätt>> idag, det tog visserligen otroliga 18 år(!) att få ett förstahandskontrakt i Vasastan, men det kostade mig bara 250kr/år i köavgift så totalt blev det alltså 4500kr för en 2:a på 60kvm :-) Jag var 20 år när jag ställde mig i bostadskön och 38 när jag fick mitt kontrakt men under åren har jag bott både i bostadsrätt och villa. Så mitt tips om du är ung, ställ dig i Bostadskön! För även om det låter som en livstid, så vet du aldrig hur ditt liv förändrar sig eller ser ut i framtiden och att under tiden låta en kötid ticka på kan faktiskt ge dig en drömbostad så småningom..och det var nog det klokaste beslutet jag tog som 20-åring nu med facit i handen.
Stockholms Stads Bostadskö>>
för oss med lååååång framförhållning och tålamod ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar